
Sadržaj
I. Šta je upravljano hosting?
II. Upravljani hosting vs Standardni hosting
III. Da li vam je potreban upravljani hosting?
IV. Po čemu se Hostico razlikuje od drugih pružalaca upravljanog hostinga?
V. Transfer aplikacije
VI. Provera integriteta
VII. Test opterećenja
VIII. Analiza bezbednosti
IX. Analiza i optimizacija frontend-a
X. Analiza aktivnih tema/ekstenzija
XI. Analiza i optimizacija baze podataka
XII. Optimizacija aplikacije
XIII. Povezivanje pratećih usluga
XIV. Povezivanje CDN sajta
XV. Praćenje Uptime-a
XVI. Provera performansi
XVII. Analiza integriteta/bezbednosti
XVIII. Administracija
I. Šta je upravljano hostovanje?
Kupovina hosting paketa i instalacija aplikacije više ne predstavljaju teške ili zahtevne zadatke koji zahtevaju visoki nivo znanja.
Međutim, isto se ne može reći za naknadno upravljanje aplikacijom, odnosno veb sajtom instaliranim na tom hostingu.
Pored vidljivih i opipljivih aspekata kojima se bavi vlasnik sajta, kao što su sadržaj sajta, marketing, grafički interfejs, društvene mreže i slično, treba uzeti u obzir i tehničke aspekte aplikacije, kao što su sigurnost, optimizacija, ažuriranje, praćenje i slično.
Kako deo vidljiv klijentima/vlasniku (frontend) tako i deo iza (backend) zahteva direktno, aktivno i konstantno angažovanje za dobro funkcionisanje. Ovaj angažman zahteva vreme, energiju i resurse čak i u slučaju posjedovanja znanja potrebnog za obavljanje ovih zadataka.
Upravljanje hostingom podrazumeva preuzimanje ovih odgovornosti, obezbeđujući kako pravilno funkcionisanje hosting usluga, tako i pravilno funkcionisanje klijentove aplikacije.
II. Upravljačko hostovanje vs Standardno hostovanje
Na standardnom hosting-u imaćete koristi od prostora koji nudi kupljeni hosting paket i resursa dodeljenih istom. Zadatak instalacije i upravljanja aplikacijom je odgovornost klijenta.
U slučaju upravljanog hostinga, obaveza osiguranja, optimizacije, ažuriranja i praćenja aplikacije/web sajta pripada kompaniji koja pruža hosting, koja preuzima kompleksnost upravljanja aplikacijom, dok klijent ima slobodu i potrebni mir da se fokusira na stvaranje jedinstvenog digitalnog iskustva.
III. Da li vam je potrebna upravljana hosting usluga?
Preporučuje se da odaberete upravljano hosting ako:
- nemate potrebna znanja za upravljanje aplikacijom/web sajtom
- nemate vremena za upravljanje aplikacijom/websajtom
- ne možete priuštiti da vaša stranica bude kompromitovana zbog neaktualnosti/besigurnosti
- ne želite da izgubite posetioce/klijente zbog sporog učitavanja sajta
IV. Čime se Hostico razlikuje od drugih pružatelja upravljanog web hostinga ?
Iako postoje kompanije koje nude hosting pakete koji sadrže nazive određenih aplikacija u svojim nazivima, oni ne uključuju upravljanje tim aplikacijama.
Upravljana hosting usluga je dodatna usluga onim već ponuđenim od strane Hostica, tako da razlozi prikazani ovde takođe važe i za ovu uslugu.
Brzina, pouzdanost, performanse i podrška koja se pruža su razlozi za migraciju vaše web stranice na Hostico.
U okviru usluge administriranog hostinga, pored optimizacija izvršenih na aplikaciji, nudimo i dodatna rešenja na nivou servera kao što su Memcached, Redis, ElasticSearch, Nginx.
Ona će preuzeti deo stresa kojem je aplikacija izložena i poboljšati njene performanse.
Usluge koje nudimo kao deo paketa upravljanog hostinga, pored pogodnosti koje implicitno pruža paket hostinga Hostico su:
V. Transfer aplikacije
Besplatna usluga koja se nudi za sve Hostico pakete hostinga:
- prenos fajlova i baza podataka
- rekonfiguracija aplikacije kako bi ona radila na našim serverima
- prenos poštanskih sandučića zajedno sa njihovim sadržajem
VI. Provjera integriteta
Prije nego što izvršimo bilo kakve operacije, provjerićemo integritet aplikacije. Ako je ona kompromitovana, bilo koji dalji test je nevažan i prvo ćemo se fokusirati na obnavljanje integriteta aplikacije.
Skeneranje fajlova/baze podataka za moguće oštećene/inficirane fajlove i/ili neželjene unose.
VII. Test stresa
Proverićemo približan broj paralelnih veza koje aplikacija podržava sa resursima koji su joj dodeljeni pre i posle optimizacije.
VIII. Analiza bezbjednosti
Pokušava se otkriti sigurnosni problemi i potencijalne ranjivosti koje bi mogle dovesti do kompromitovanja sajta. Naknadno se implementiraju mere sigurnosti za jačanje aplikacije.
Provera ranjivosti aplikacije, ekstenzija, odnosno instaliranih tema.
Provera sajta u eksternim bazama podataka u vezi sa stanjem odnosno reputacijom istog.
IX. Analiza i optimizacija frontend-a
Provjera optimizacije frontend-a aplikacije/web stranice prema standardima koje postavlja Google/Yslow i optimizacija, odnosno korelacija aplikacije s tim standardima, kako bi se postiglo kraće vrijeme učitavanja.
X. Analiza tema/ekstenzija aktivna
Provjera funkcionisanja istih, nivoa opterećenja, moguće inkompatibilnosti, ranjivosti itd.
XI. Analiza i optimizacija baze podataka
Provjerava se nivo opterećenja baze podataka sa nebitnim informacijama pohranjivanim od strane svake pojedinačne aplikacije, kao i SQL upiti koje aplikacija izvršava, u cilju optimizacije SQL tabela povezanih s tim.
XII. Optimizacija aplikacije
Implementacija mera koje imaju za cilj smanjenje potrošnje resursa aplikacije bez uticaja na njeno dobro funkcionisanje.
XIII. Povezivanje povezanih usluga
U zavisnosti od aplikacije koja se koristi i mera koje treba preduzeti za bolje funkcionisanje, ona će biti povezana sa uslugama instaliranim na serveru u svrhu preuzimanja dela resursa koje koristi aplikacija i smanjenja vremena odziva iste.
XIV. Povezivanje vebsajta sa CDN-om
Da bismo poboljšali brzinu učitavanja sajta sa različitih lokacija širom sveta, povezujemo veb sajt sa globalnom CDN mrežom kako bismo obezbedili što brže učitavanje. Ispravno konfigurisan CDN takođe može zaštititi sajtove od DDOS napada (Distribuirana usluga uskraćivanja), smanjujući njihov uticaj na funkcionisanje projekata.
XV. Monitorisanje Uptime
Provjeravamo funkcionisanje sajta u redovnim vremenskim intervalima, što znači da je naše vreme reakcije gotovo trenutno na svaku prekid koji bi mogao nastati. Tim Hostico odmah se obaveštava o prekidu, a provera i otklanjanje uzroka prekida je pokrenuta u najkraćem mogućem roku.
XVI. Provjera Performansi
Analiziramo performanse sajta u cilju otkrivanja mogućih nepredviđenih situacija, njihovo poboljšanje kao i implementaciju novih dostupnih metoda za unapređenje funkcionisanja.
XVII. Analiza Integriteta/Bezbednost
Skeniranje datoteka/baze podataka za moguće oštećene/inficirane datoteke i/ili neželjene unose.
Skeniranje sigurnosti u cilju identifikacije mogućih ranjivosti koje bi mogle nastati kao rezultat ažuriranja ili instaliranja/deinstaliranja ekstenzije/teme.
Provjera ranjivosti aplikacija, ekstenzija i tema koje su instalirane.
Provjera web stranice u vanjskim bazama podataka u vezi sa njenim stanjem i reputacijom.
XVIII. Upravljanje
Instalacija/deinstalacija/configuracija ekstenzija/tema.
Ove usluge su dostupne za aplikacije odnosno CMS-ove WordPress, Woocommerce, Prestashop, OpenCart, Joomla, Virtuemart i Drupal.
Usluga nije dostupna za aplikacije odnosno CMS-ove čija nativna funkcionalnost ili proširena putem raznih ekstenzija omogućava kreiranje više sajtova / prodavnica (multisite / multistore)