Uslovi i Odredbe

Uslovi i pravila korišćenja

Awesome Projects DOO
Awesome Projects DOO
Sadržaj

I. Opšte
II. Ugovaranje
III. Primjenljivost
IV. Finansije
V. Domeni
VI. Odgovornost
VII. Integritet podataka
VIII. Podrška / Pomoć
IX. Pravila RESELLER plana / VPS plana
X. Politika sadržaja
XI. Politika korišćenja
XII. Resursi
XIII. Važenje

I. Opšte

Korišćenje reči "Hostico" tokom ovih uslova i odredbi identifikuje kompaniju S.C. Awesome Projects S.R.L. sa sedištem u Maramurešu, Sighetu Marmației, Str. Mihai Viteazu br. 8 kao pružatelja usluga. Usluge koje nudi Hostico su usmerene ka fizičkim osobama, pravnim licima, pravnim institucijama i sl. koje imaju pravnu sposobnost da učestvuju u ugovornom odnosu. Uslovi, odredbe i opisi funkcionisanja usluga na koje se u ovom dokumentu poziva u obliku eksternih linkova čine sastavni deo ovih Uslova i Odredbi. Dodatni uslovi i odredbe, iako poznati, ne čine deo ovog dokumenta osim u slučajevima kada su izričito uvedeni i zajednički priznati.

Hostico je jedini vlasnik svih materijala i informacija dostupnih na Vebsajtu. Klijenti ili posetioci Vebsajta neće moći da kopiraju, reprodukuju, distribuiraju, javno komuniciraju, ponovo prenosu nijedan takav materijal ili delove istog, ni u kom obliku ni na koji način.

Hostico zadržava pravo da obustavi usluge koje nudi u slučaju kršenja donjih odredbi ili u odsustvu pravovremenog odgovora u vezi sa tim kršenjima. Hostico takođe zadržava pravo da otkrije informacije o kupcima u skladu sa Politikom privatnosti kako bi ispunio bilo kakve zakonske zahteve. U slučaju da ovo otkrivanje ne mora ostati poverljivo, kupac će biti obavešten u tom pogledu.

Hostico zadržava pravo da obriše bilo koji nalog uz obaveštenje od 15 dana. Svaka odredba koja nije navedena u ovom dokumentu otvorena je za tumačenje i promenu od strane Hostico bez prethodne obaveštenja.

II. Ugovaranje

Prihvatanje unaprijed ovih Uvjeta i Odredbi je neophodno za svaki postupak vezan za kupovinu usluga koje pruža Hostico. U trenutku kada se izvrši narudžba, klijent preuzima inicijativu za započinjanje ugovornog odnosa s Hostico. Odmah ćemo potvrditi ovu inicijativu, ali ova potvrda ne predstavlja obavezu za klijenta ili Hostico da nastave s aktivacijom narudžbe. Zadržavamo pravo da prihvatimo ili odbijemo naredbu klijenta nakon pregleda autentičnosti i nivoa povjerenja koji klijent odnosno narudžba predstavljaju.

Postavljanjem narudžbe, klijent izjavljuje i garantuje na svoju odgovornost da ima pravnu sposobnost da kupi usluge koje nudi Hostico za sebe ili za kompaniju koju predstavlja.
Obavezni su da popune sva polja u vezi sa svojom identifikacijom tačnim i validnim podacima, koji su neophodni za saradnju sa Hostico. Klijent je svestan da davanje netačnih ili nepotpunih informacija može uticati na sposobnost Hostico da pruži ugovorene usluge i, u određenim situacijama, može dovesti do odbijanja aktivacije ovih usluga od strane Hostico. Podaci koje unosi klijent se obrađuju i upravljaju u skladu sa Politikom privatnosti kao i Ugovorom o obradi podataka.

III. Primjenjivost

Ove odredbe se primjenjuju svim klijentima Hostico, vlasnicima bilo kojeg od paketa ili usluga ponuđenih na web stranici, korišćenje usluga koje pruža samo na osnovu ovih Uslova i Odredbi, koji se primjenjuju na sve ugovorne odnose između klijenta i Hostico. Zakon pod kojim funkcionišu ovi uvjeti i odredbe je važeći u trenutku započinjanja saradnje. Usluge koje Hostico nudi u okviru ugovora su one dostupne na web stranici Hostico.

Identifikacija svih mogućih interpretacija ovih Uslova i Odredbi, kao i pokrivanje svih mogućih situacija koje mogu nastati, skoro je nemoguća. Stoga, svaka situacija ili pojam koji nije izričito ili indirektno obrađen u ovom dokumentu podložan je tumačenju Hostico.

IV. Finansijski

Opšte

Trenutni tarifii su oni koji su prikazani na web stranici Hostico.
U zavisnosti od izabrane usluge, period fakturacije može da varira. Sve uplate će biti izvršene na osnovu proforme fakture koju izda Hostico. Klijent se slaže da unapred plati vrednost usluga za period tokom kojeg se one pružaju.
Bez obzira na valutu korišćenu za prikazivanje tarife, fakture i uplate će biti obrađene u RON po kursu BNR na dan fakturisanja u skladu sa važećim zakonodavstvom.

Šalјanje

Fakture se šalju u elektronskom obliku na e-mail kao priloge i mogu se preuzeti u bilo kojem trenutku iz korisničkog naloga. Na zahtev se mogu poslati i sa potpisom ovlašćenog osoblja na njima. U slučaju da korisnik traži slanje faktura u fizičkom obliku, troškove transporta snosi korisnik.

Odgađanje/Obustavljanje/Reaktivacija

Usluge hostinga koje pruža Hostico su aktivne automatski 7 dana nakon datuma dospjela navedenog na proforma fakturi.
Usluge koje Hostico kupuje od drugih dobavljača (npr. domene, licence, ssl certifikati) mogu se produžiti samo u trenutku plaćanja, a imaju rok trajanja jednak datumu dospijeća sa proforma fakture.
Klijenti imaju mogućnost da zatraže odlaganje plaćanja za usluge hostinga Hostico u bilo kojem trenutku. Odlaganje može biti odobreno za maksimalno 14 dana od datuma dospijeća vezanog za paket hostinga. U izuzetnim slučajevima, nakon detaljne procjene situacije od strane Hostico tima podrške, može se razmotriti moguća iznimka koja bi omogućila odlaganje plaćanja koje prelazi 14 dana.

Računi klijenata koji nisu platili tarife za pružanje usluga najkasnije 7 dana nakon datuma dospjela navedenog na proformi računu biće automatski suspendovani u slučaju nedostatka dokaza o uplati ili zahtev za odlaganje.
Dokazi o uplati rezultiraće samo aktivacijom/reaktivacijom naručenih/posedovanih usluga, fiskalni račun biće izdat samo u trenutku kada iznos uplaćen bude vidljiv na jednom od bankovnih računa Hostico.
Hostico zadržava pravo da ponovo otvori/reaktivira račune samo nakon potpune uplate svih iznosa koje duguje klijent.

Nepodmirenje

Hostico îma rezerviše pravo da smanji period važenja unapred plaćenih usluga kako bi nadoknadila dugovanja klijenta za usluge koje su pružene, ali nisu plaćene.
Nadoknada na ovaj način će se vršiti na osnovu izdatih proformi računa.
Hostico îma rezerviše pravo da suspenduje račun klijenta u slučaju nepplaćanja računa do datuma dospjela na izdatom računu.
U slučaju da prođe više od 30 dana neplaćanja, račun zajedno sa svim podacima koji postoje na njemu biće automatski obrisan sa servera.
Svaka dalja molba za dobijanje ili vraćanje podataka koji su bili na računu u trenutku brisanja, u slučaju da za njih i dalje postoji rezervna kopija, biće tretirana u okviru minimum 2 sata podrške u slučaju deljenih paketa bez prava na Reseller, odnosno 4 sata podrške u slučaju paketa sa pravima Reseller ili VPS.
Povećanje ovih časova će zavisiti od tipa hosting paketa kao i od količine podataka koja se odnosi na njega.
Količina časova podrške potrebnih za vraćanje, biće utvrđena i saopštena klijentu nakon analize koju obave tehnički operateri Hostico.

Nadogradnja / Smanjenje

Kupac ima mogućnost da bilo kada izvrši nadogradnju ili snižavanje kupljenih usluga. Za nadogradnju će se plaćati samo razlika između inicijalnog paketa i paketa prema kojem se vrši nadogradnja za preostali vreme koje je unapred plaćeno za inicijalni paket. Za snižavanje preostali kredit može se koristiti za produženje usluge, međutim preporučujemo da se pre ovih operacija konsultujete sa timom Hostico u vezi sa svojim potrebama.
Kredit za snižavanje se obračunava samo za cele mesece koji su unapred plaćeni, u vezi sa datumom zahteva za operaciju i sledećim datumom dospeća.
Operacije nadogradnje / snižavanja ili prelazi na novu ponudu se izvršavaju besplatno samo jednom u intervalu od 60 dana. U slučaju novog zahteva ovog tipa tokom tog perioda, Hostico zadržava pravo da naplati proceduru unutar sati pomoći.
Operacije nadogradnje / snižavanja koje uključuju spajanje naloga, bez obzira na vremenski period u kojem se realizuju, biće naplaćene unutar kupljenih sati pomoći.
Operacije nadogradnje / snižavanja koje uključuju akciju promene kontrolne table, izvršene na zahtev klijenta, biće naplaćene unutar kupljenih sati pomoći.

Usluge za čiju prezentaciju se koriste vrednosti raspoređene između minimuma i maksimuma ('od' - 'do') imaju cenu prikazanu za minimalne vrednosti. Vrednosti dostupne do prikazanog maksimuma mogu se izabrati uz naknadu kako u procesu naručivanja, tako i kasnije.

Vraćanje novca

Klijent ima pravo da zatraži povraćaj novca za usluge plaćene Hostico-u, međutim, povraćaj će se vršiti pod sledećim uslovima:

  • ako se zahtev podnese u roku od 30 kalendarskih dana od aktivacije narudžbe, klijentu će biti vraćen ceo iznos, osim u slučajevima koji su uključivali migraciju podataka od spoljnog provajdera, u ovoj situaciji će biti zadržan iznos koji odgovara satima podrške potrebnim za transfer;
  • ako se zahtjev podnese nakon više od 30 kalendarskih dana od aktivacije narudžbe, klijentu će biti vraćen samo iznos za preostale cijele mjeseca koje su već plaćene (u odnosi na datum podnošenja zahtjeva odnosno sljedeći datum dospijeća);
  • ako je zahtev već podnesen za domenu u pitanju, klijentu će biti vraćen samo iznos za preostale cele pune mesece za koje je plaćeno (u vezi sa datumom podnošenja zahteva i sledećim datumom dospelosti);
  • ako je zahtjev već podnesen od strane klijenta u pitanju, biće mu vraćen samo iznos za preostale isplaćene mjesece (u vezi sa datumom podnošenja zahtjeva, tj. sljedećim datumom dospijeća);
  • U slučaju da klijent koristi ponudu koja uključuje besplatne usluge (npr. domene, licence, ssl sertifikate) njihova cena će biti oduzeta od ukupnog iznosa koji se vraća.

Neće se vraćati uplaćeni iznosi za:

  • usluge čija se kupovina posreduje od strane Hostico u slučaju pružanja ili rezervacije ovih usluga od strane Hostico. Usluge koje spadaju u ovu kategoriju uključuju, ali nisu ograničene na: registraciju odnosno obnovu domena, softverske licence, ssl certifikate, itd.;
  • oporavak rezervnih kopija vezanih za hosting račune, nakon brisanja istih, bez obzira na razlog koji je doveo do njihovog brisanja;
  • usluge koje su suspendovane ili zatvorene zbog kršenja ovih uslova i odredbi bez obzira na to da li su otkrivene direktno od strane članova Hostico tima ili su prijavljene od strane treće strane;

Vraćanje traženog iznosa biće obrađeno od strane Hostico u najviše 15 radnih dana na račun sa kojeg je uplata izvršena ili na neki drugi račun koji odredi klijent;
Vraćanje će biti potvrđeno u trenutku izvršenja putem izdavanja fiskalne fakture o povratu koja predstavlja protivvrednost iznosa koji se vraća;
Period između izvršenja povrata i stvarnog ulaska tog iznosa na račun klijenta nije pod kontrolom Hostico, a određuje ga procedure i vremenski okviri međubankarskog transfera;

Iz iznosa koji se vraća biće zadržan svaki iznos dugovan od strane klijenta na osnovu proformi faktura izdatih za pružene ali nepplaćene usluge.

Izmjene cijena

Zadržavamo pravo da u bilo kojem trenutku promenimo cene koje se primenjuju na usluge prikazane na sajtu.
U slučaju da se nove cene primenjuju na trenutne usluge kupaca, biće obavešteni najmanje 30 kalendarskih dana pre nego što iste stupe na snagu.
Što se tiče izmene cena koje se primenjuju na ugovaranje novih usluga, minimalni period obaveštenja je najmanje 7 kalendarskih dana.
Usluge plaćene unapred neće biti pogođene promenama cena osim u trenutku njihove obnove.
U okviru izmena cena koje uključuju i promene konfiguracija za ugovorene usluge, one će biti prenete na nove konfiguracije sa odgovarajućim cenama, odnosno konfiguracije što bliže postojećim konfiguracijama.

Obrada Plaćanja

U zavisnosti od tipa klijenta, načina plaćanja, datuma realizacije transakcije i datuma naplate, proces može uključivati automatsku ili ručnu primenu. Pod automatskom i ručnom obradom podrazumevamo direktno uključivanje komercijalnog operatera Hostico u proceduru obrade.
Fiskalne fakture za plaćanja izvršena karticom biće izdate samo do pretposlednjeg radnog dana u mesecu. Plaćanja izvršena u danima koji slede nakon toga u okviru istog meseca biće ekvivalentna fiskalnim fakturama izdatim u sledećem kalendarskom mesecu prema njihovom izgledu na izvodu računa.
Bez obzira na način obrade plaćanja ili datum izdavanja fiskalne fakture, usluge koje su plaćene biće aktivirane u najkraćem mogućem roku od strane Hostico nakon potvrde plaćanja od strane procesora plaćanja.

Hostico nudi mogućnost čuvanja podataka kartica na platformama partnera za obradu plaćanja.
Tako, klijent može dodati bilo koji broj kartica u klijentski račun i koristiti ih za plaćanje računa ne morajući ponovo prolaziti kroz ceo proces plaćanja unosom podataka kartice i naknadnim potvrđivanjem plaćanja.
Takođe, paralelno sa ručnom upotrebom sačuvane kartice za račune kupljenih usluga, ona može biti postavljena i za ponavljajuće plaćanje jedne ili više usluga, tako da čim se račun izdaje za tu uslugu, potrebni iznos za produženje biće automatski naplaćen sa odgovarajuće kartice.
Aktivacijom ponavljajućeg plaćanja, klijent daje Hosticu pravo na naplatu odnosno povlačenje iznosa potrebnog, odnosno ekvivalentnog protivvrednosti produženja perioda važenja usluge za koju je aktivirano ponavljajuće plaćanje.
Ponavljajuća plaćanja koja su naplaćena i obrađena podložna su opštim pravilima za vraćanje novca.

Izrada proforma faktura vrši se automatski od strane Hostico u trenutku naplate usluga, na osnovu podataka o kontaktu odnosno fakturisanju povezanih sa uslugom, podaci koje je unio odnosno dostavio klijent.
Podaci koji se nalaze na proforma fakturi (neplaćena faktura) mogu se mijenjati od strane klijenta samo koliko ona ima status proforme. Promjena ovih podataka nije više moguća nakon obrade uplata odnosno izdavanja fiskalne fakture.
Kako bi se podaci koji se nalaze na proforma fakturi našli i na fiskalnoj fakturi, podaci platioca u transakciji, podaci koje je dostavila banka odnosno procesor plaćanja moraju se poklapati sa njima. U suprotnom, podaci fiskalne fakture će biti izmijenjeni od strane Hostico, tako da oni odgovaraju podacima platioca.
Dužnost klijenta je da se pobrine u trenutku izvršenja plaćanja da podaci sa kojih će izvršiti uplatu odgovaraju onima koji se nalaze na proforma fakturi.
U određenim situacijama, u slučaju kada se podaci platioca razlikuju od onih koji se nalaze na proforma fakturi, Hostico zadržava pravo da kontaktira klijenta radi pojašnjenja situacije, odnosno za dostavu dodatnih podataka radi pravilnog fakturisanja.
Izmjena podataka na fiskalnoj fakturi je moguća s malo izuzetaka, prije slanja u nacionalni sistem E-Faktura, odnosno samo za tekući mjesec, prije predaje knjigovodstvenog izvještaja.

Kredit / Fondovi

Klijent ima mogućnost da deponuje novčane iznose na svoj račun u obliku kredita ili sredstava, a to će biti korišćeno od strane klijenta za plaćanje budućih računa.
Račun generisan za dodavanje kredita podložno je poreskoj legislativi kojoj klijent pripada, što određuje primenu i nivo stope PDV-a.
Dodati kredit na klijentov račun neće sadržavati pripadajući PDV koji je plaćen, ali prilikom korišćenja ili primene kredita za plaćanje računa, postojeći PDV na njemu neće morati biti plaćen.
Korišćenje i primena sredstava će biti odlučena od strane klijenta i preduzeta ručno, nisu automatski korišćena ili primenjena.
Kredit može biti primenjen na račune samo ako je njegova vrednost jednaka ili veća od vrednosti računa pre primene PDV-a. Delimična plaćanja, tačnije korišćenje kredita za plaćanje računa sa vrednošću većom od kredita nisu moguća.
U situaciji u kojoj su jedna ili više usluga klijenta obnovljene unapred ili su potrošile više resursa nego što su alocirane, Hostico zadržava pravo da koristi ove iznose za generisane račune.
Finansijska situacija kredita / sredstva je uvek dostupna na klijentovom računu.
Prilikom korišćenja kredita za plaćanje određenih usluga, u skladu sa važećom legislativom, računi proforme će postati Ugovori o Uslugama.
Jedini trenutak kada se izdaje fiskalni račun vezan za kredit je u trenutku generisanja računa za njegovo dodavanje.
Minimalni iznos koji može biti deponovan je 10.00€, dok je maksimalni iznos 1000.00€. Takođe, ukupna sredstva dostupna u bilo kom trenutku ne mogu prelaziti iznos od 1000.00€.

Promocije

U slučaju ponuda sa besplatnim proizvodima/uslugama, one će moći da se koriste samo na opremi i mreži Hostico. U slučaju prenosa usluga kod drugih pružalaca/registrara, klijentu će se zadržati iznosi ekvivalentni aktivaciji tih usluga. Hostico zadržava pravo da u bilo kojem trenutku prekine validnost promotivne ponude.

În vezi sa usluga koje se nude besplatno ili koje su u aktivnoj promociji, obično ponude važe samo za prvu godinu korišćenja, dok se u drugoj godini mora platiti puna cena usluge, u slučaju da se želi produženje. Hostico može izuzeti od ove rule bilo koju uslugu koju smatra prikladnom za neodređeni period.

Emitovanje fiskalnih faktura, odnosno aktivacija ili reaktivacija usluga povezanih s njima, biće obavljena tokom radnog vremena komercijalnog odeljenja, osim tokom praznika i zakonski neradnih dana.

U slučaju kršenja uslova i pravila, Hostico zadržava pravo da blokira povraćaj sredstava klijentu.

Promo Kode

Promocione kuponi su strukturirani u više kategorija u zavisnosti od perioda važenja, mogućeg broja korišćenja i datuma lansiranja. Na ovoj stranici će biti prikazani u redovnim intervalima dostupni promocione kuponi zajedno sa hosting paketima/uslugama i periodima na koje se odnose.

  • Nedeljni kuponi

Svake nedelje od ponedeljka do nedelje, jedan hosting paket će biti nasumično odabran da bi imao koristi od promotivnog vaučera. Iznos popusta i minimalni period kupovine će varirati svake nedelje, čime se direktno pruža mogućnost izbora odgovarajućeg paketa po sniženoj ceni.

  • Flash Kuponi

Ova kupona će biti važeća samo 24 sata, ali će kratko trajanje važenja biti nadoknađeno višim procentom popusta u poređenju sa ostalim kuponima.

  • Mjesečni Kuponi

Zbog toga što ne možemo svi da imamo potrebne resurse vremena za identifikaciju kupona sa ograničenim vremenom trajanja, odlučili smo da svakog meseca stavimo na raspolaganje klijentima ponude za sve pakete hosting-a. Glavni faktor za ovu sniženje biće period fakturiranja, a ne izabrani paket.

  • Božićni kuponi

Neke praznike treba poštovati! Povodom toga, Hostico će ponuditi kupone za popust na celu paletu hosting/usluga Veba.

  • Ograničeni Kuponi

Za razliku od ostalih kupona predstavljenih ranije, ovi nisu ograničeni vremenskim intervalom, već brojem korišćenja. Svaki kupon iz ove kategorije, kada se iskoristi, više neće moći da se ponovo koristi.

Opšti uslovi korišćenja promotivnih kupona:
  • promo kodovi su dostupni svim fizičkim i pravnim licima
  • smanjenje će se primenjivati samo na novim hosting porudžbinama
  • aktivnost sajta mora da se uklapa u Uslove i pravila korišćenja Hostico
  • kuponi se ne mogu primijeniti retroaktivno
  • kuponi se ne mogu kombinovati sa drugim kuponima ili drugim popustima koje nudi Hostico ili treće strane
  • kuponi se primjenjuju samo na prvo kupljeno razdoblje
  • kuponi se primenjuju samo za hosting pakete i privatne servere Hostico
  • usluge/proizvodi koji se nude besplatno u kupljenom paketu hostinga nisu pogođeni sniženjem
  • kuponi se ne odnose na porudžbine za nadogradnju

V. Domeni

Što se tiče odnosa u pogledu registracije/obnavljanja imena domena, naša odgovornost je ograničena na pružanje usluge nabavke/obnavljanja imena domena.
Hostico ne može i neće proveravati pravne aspekte registracije imena domena, jedina provera koju vrši Hostico je provera dostupnosti domena za registraciju. Provera izabranog imena domena za registraciju u pogledu kršenja određenih zakona, kao i kršenja prava intelektualne svojine trećih strana, odgovornost je klijenta.

Osim ako je drugačije navedeno ili pružanjem posebnih podataka putem narudžbe ili pisanom komunikacijom prema Hostico, registracija domena će se vršiti na osnovu podataka o identitetu koji postoje u korisničkom računu. Klijent postaje tako vlasnik prava na registrovane domene, kao i odgovoran pred zakonom za njih.

Trenutna alokacija domene nije pod uticajem ili kontrolom Hostica, a klijent može biti siguran da je registracija/obnova izvršena samo u trenutku potvrde ove operacije od strane nas.
Hostico ne preuzima odgovornost i ne daje nikakvo jamstvo u vezi sa registracijom/obnovom domena.

Ekstenzije domena upravljaju različite organizacije. Svaka od ovih organizacija ima svoje uslove za înregistraciju, upravljanje i sporove. Da bi se înregistracija/ponovno înregistriranje uspešno realizovalo, klijent će morati da pruži informacije i dokumenta koje traži tim Hostico, kao i da pomno prati njihove upute.
Jednom kada je domen registriran na unapred definisan vremenski period, on pripada klijentu u obliku odabranog niza znakova. Izmena imena domena nakon potvrde înregistracije ili prenosa nije moguća.

Detaljni zahtevi za svaku ekstenziju koju pruža Hostico mogu se videti pristupanjem uslovima domena

Plaćanje obnove domena mora se izvršiti pre datuma dospjela koji se odnosi na proformu fakture, odnosno roka isteka kako bi se izbjegle situacije u kojima domena više ne može biti obnovljena. Datumi prikazani u opisu fakture ili u njenom sadržaju ne predstavljaju nikako datum dospjela i ne trebaju se smatrati krajnjim rokom za izvršenje uplate. Informacije iz opisa su samo procjene koje pružaju registarski organi o važenju domena i uključene su isključivo za opštu informaciju klijenta.
U slučaju da se domena plati nakon datuma dospjela/isteka, Hostico ne preuzima odgovornost za dodatne troškove koje traži registrar u vezi reaktivacije/obnove domena.

U slučaju da ugovoreni domen se ne obnovi na odgovarajući način i kao rezultat toga postane dostupan na tržištu te bude registrovan od strane drugih lica zbog neke akcije ili neakcije koju je preduzeo Hostico ili zbog bilo kakve tehničke greške koja se može pojaviti, Hostico neće moći biti odgovoran za gubitke koje je korisnik pretrpio.

U slučaju da korisnik pretrpi gubitke zbog toga što domen nije bio dostupan određeni vremenski period ili ga je registrovala druga lica, odšteta koju daje Hostico ne može premašiti iznos koji je inicijalno plaćen za domen, prema vrednosti zabeleženoj na fiskalnom računu. O saznanju se mora obavestiti Hostico u pisanom obliku u roku od 30 dana od dana kada je situacija primijećena.

Hostico ne preuzima odgovornost za dostupnost imena domena u periodu između vremena kada je narudžba izvršena i kada je plaćanje za registraciju domena izvršeno. Usluga registracije domena funkcioniše na globalnom nivou na osnovu "ko prvi dođe, prvi ponese".

Registracija domena ne obezbeđuje imunitet u slučaju prigovora u vezi sa registracijom, rezervacijom ili korišćenjem tog imena domena. U slučaju spora oko imena domena, Hostico će staviti strane u direktan kontakt radi rešavanja situacije mirnim putem.
Ako dve strane ne postignu konsenzus, spor se može rešiti obraćanjem sudu.
Tokom celog trajanja mirnog odnosno sudskog spora, klijent će podržati nevinost Hostico i prihvatiti da Hostico preduzme sve mere koje smatra neophodnim za zaštitu svojih interesa, a te mere uključuju, ali se ne ograničavaju na, blokiranje, brisanje ili prenos domena.

Zbog načina rada Hostico DNS usluge za dijeljene pakete putem DNS, na Hostico serverima ne mogu postojati 2 domena s istim imenom. Ova situacija može predstavljati problem u slučaju da na Hostico DNS serverima postoji registracija istekao domena i treća strana naruči hosting tog domena. U tom slučaju, kako bi mogli ispuniti narudžbu, Hostico će kontaktirati vlasnika hostinga istekao domen da bi se obrisala DNS registracija. Ako kupac ne odgovori na ovaj zahtjev, Hostico zadržava pravo da obriše DNS registraciju domena sa svojih servera. Ova akcija ne utiče ni na koji način na informacije pohranjene o domeni (web stranica, mail, baze podataka).

VI. Odgovornost

Hostico ne može biti smatran odgovornim za štete uzrokovane privremenom nedostupnošću opreme ili mreže, ma koji bio razlog koji uzrokuje ovo prekidanje.
Ova odredba uključuje i štete nastale od oštećenja ili gubitka podataka.
Klijent se slaže da garantuje i smatra nas nevinnim u vezi sa bilo kojim potraživanjem, štetama, uključujući, bez ograničenja, štete uzrokovane trećim stranama, koje proizilaze kao posledica korišćenja usluga koje uzrokuju štetu našem klijentu.

Hostico zadržava pravo da izvrši kratkotrajne (5-10 minuta) operacije održavanja u bilo kojem trenutku dana, u cilju primene mera koje bi poboljšale karakteristike (performanse, sigurnost, pouzdanost, itd.) pruženih usluga. Ove operacije mogu biti izvršene bez prethodnog obaveštavanja pogođenih klijenata.

Hostico preuzima odgovornost u slučaju kada je prekid pružanja usluga prouzrokovan namerno ili je rezultat nepažnje od strane tima Hostico. Klijent izjavljuje da razume i prihvata da ukupni iznos štete koji traži od Hostico iz bilo kog razloga i koji bi mogao biti isplaćen od strane Hostico, ne može na bilo koji način i u nijednom slučaju premašiti ukupni iznos tarifama plaćenim od strane klijenta ponuđaču na poslednjem računu vezanom za pružanje usluga za koje se traže štete.

Klijent preuzima odgovornost za bilo kakvu štetu prouzrokovanu Hostico-u direktno ili indirektno, korišćenjem neusaglašenih usluga, odnosno kršenjem ovih uslova i odredbi. To uključuje, ali se ne ograničava na, pravne takse, takse advokata, notarske takse i bilo koje druge troškove.

Hostico nudi putem putem tutoriale, primere konfiguracije i odgovore o različitim aspektima funkcionisanja raznih usluga, aplikacija, operativnih sistema, kontrolnih panela itd. Sve informacije iz ovih članaka su testirane i utvrđene kao validne u trenutku objavljivanja, prema načinima funkcionisanja u tom trenutku, verzijama dostupnih aplikacija u tom trenutku i na osnovu postojeće dokumentacije. Hostico ne garantuje postizanje funkcionalnosti koja je prikazana odnosno željena kao rezultat koraka navedenih u člancima na kasniji datum, na drugim konfiguracijama i na drugim verzijama aplikacija i stoga ne preuzima odgovornost za eventualne štete koje mogu nastati kao posledica primene informacija prikazanih u člancima bez obzira na njihov tip.

Aplikacija za upravljanje korisničkim računom i uslugama nudi funkcionalnost odnosno mogućnost premeštanja usluga koje se poseduju u račun drugog klijenta Hostico. Realizacija ovog premeštanja zahteva pristup računu vlasnika, jer se samo odavde može inicirati ovaj transfer, kao i na poštansku adresu vezanu za korisnički račun za potvrdu transfera. Kao rezultat mera bezbednosti koje su nametnute, Hostico ne preuzima odgovornost za izvršene transfere. Vlasnik usluge je klijent koji poseduju uslugu u računu u trenutku zahtevanja bilo kakvih informacija ili radnji na toj usluzi.

Hostico nije i ne može biti odgovoran za rešavanje bug-ova ili incidenata u okviru intervencija na aplikacijama korišćenim u situaciji u kojoj proizvođači / dobavljači tih aplikacija nemaju dostupno rešenje za otklanjanje ovih bug-ova ili oni prestanu da pružaju tehničku podršku.
Hostico ne preuzima odgovornost za licenciranje softverskih proizvoda koje koristi Klijent, osim onih koje su stavljene na raspolaganje od strane Hostico.

VII. Integritet podataka

U slučaju Shared hosting naloga i servera kojima upravljamo, mi smo odgovorni za sigurnost servera, ali ne i za aplikacije instalirane od strane klijenta.
Hostico ne preuzima odgovornost za postojeće sigurnosne propuste u aplikacijama klijenta i za eventualne štete prouzrokovane njihovim iskorišćavanjem.
Odgovornost u ovoj vezi pripada administratoru, odnosno developeru aplikacije.
Hostico ne preuzima odgovornost za zaštitu ličnih elektronskih uređaja korišćenih za pristup ugovorenim računima/uslugama. Korisnik je odgovoran da osigura da su aplikacije instalirane/korišćene na hosting nalozima kao i njihovi sopstveni uređaji ažurirani i zaštićeni.

Kupac će imati pristup računima putem kombinacije korisničkog imena i lozinke. On je odgovoran za održavanje sigurnosti ovih podataka kao i drugih osjetljivih informacija.
Kupac će biti odgovoran za bilo koju zloupotrebu koja se dogodi korišćenjem ovih podataka, bilo autorizovanim ili neautorizovanim. Ako sazna da neovlašćena treća strana poznaje ove podatke, mora ih odmah resetovati.

Opis uslova pod kojima se pravi i čuvaju rezervne kopije je dostupan na Hostico backup.
Međutim, treba napomenuti da ne pružamo nikakvu garanciju za integritet rezervnih kopija, a jedina odgovornost za postojanje rezervne kopije podataka leži na vlasniku tih podataka.

VIII. Podrška / Asistencija

Identifikacija

Podrška za usluge koje se nude dostupna je putem metoda i tokom vremenskog okvira predstavljenog na kontakt stranici, bez obzira na tip ugovorene usluge.

Na osnovu informacija i / ili operacija koje su zatražene, operateri Hostico mogu pristupiti identifikaciji klijenta kao nositelja usluga koje su predmet njegovih zahteva.
Metode identifikacije variraju u zavisnosti od načina kontakta koji klijent koristi, na sledeći način :

  • telefonski - zahtjev za informacijama koje se nalaze u korisničkom računu kao i PIN za podršku
  • chat - autentifikacija u korisničkom nalogu
  • mail respektiv tiket - korišćenje poštanske kutije vezane za korisnički račun za slanje zahteva

Odbijanje usklađivanja sa zahtevima Hostico otežava identifikaciju prava svojine i rezultiraće nemogućnošću odgovora na podnete zahteve.

Vrijeme odgovora

Hostico pokušava da obezbedi vreme odgovora ispod 60 minuta za zahteve poslate putem e-maila, odnosno tiketa. Ovo vreme može biti, međutim, uticajno od kompleksnosti same pritužbe kao i od broja postojećih zahteva u tom trenutku.
Razmena informacija putem telefona, odnosno putem aplikacije za podršku, iako se dešava u realnom vremenu, ne garantuje odmah rešenje predstavljene situacije.

Telefonska podrška

Telefonska podrška se ne može koristiti kao metoda istraživanja odnosno rešavanja situacija u realnom vremenu.
Svaka zahteva koja zahteva vreme istraživanja duže od 5 minuta biće usmerena ka alternativnim kanalima podrške.

Hostico zadržava pravo da prekine pomoć pruženu u vezi sa klijentom u izuzetnim slučajevima, kao što su:

  • zloupotreba zahtjeva za podršku
  • jezik i ponašanje nedoličnog karaktera prema članovima tima Hostico

Okvir zahtjeva kao zlostavljačkih ili jezika, ponašanja kao neprimjerenog, uvredljivog je u nadležnosti Hostica.
Svaki zahtjev koji je izvan sfere pomoći koju pruža Hostico u okviru VPS Managed i Dijeljenog Hosting-a biće tretiran putem odgovarajućih sati podrške ili servisa Managed Hosting.

Ove zahtjeve uključuju, ali nisu ograničeni na:

  • konfiguracije uređaja i klijenata za e-poštu
  • podrška za instalirane aplikacije
  • bilo koja druga zahtjev izvan sfere standardne podrške Hostico

Klijenti koji pružaju Hostico usluge trećim stranama imaju odgovornost da upravljaju uslugama koje su ponuđene toj trećoj strani i da joj obezbede potrebnu tehničku podršku.
Hostico neće pružati tehničku podršku tim trećim stranama u ovim situacijama bez mogućnosti identifikacije i utvrđivanja prirode odnosa između klijenta Hostico i treće strane.

VPS Hosting

Odgovornost Hostico-a u okviru VPS usluga je ograničena na funkcionalnost i obezbeđivanje internet konekcije za njih. Usluge instalirane na VPS-u ne podležu Hostico-u osim u slučaju kupovine usluge Managed VPS.
Osim u ponudama ili promocijama gde je pomoć specificirana kao besplatna u okviru VPS usluga, pomoć nije uključena besplatno.
Klijenti koji žele da izvrše operacije van standardnih usluga pomoći mogu kupiti sate pomoći.
Hostico zadržava pravo da odbije instalaciju novih aplikacija, usluga, biblioteka čak i u okviru kupljenih sati pomoći / administracije.

Upravljani VPS

Usluga administracije VPS-a je dostupna samo za VPS-ove kupljene zajedno sa kontrolnom tablom dostupnom u ponudi Hostico.
U okviru upravljane usluge, klijent neće imati pristup autentifikacionim podacima sa super korisničkim pravima na nivou servera.

Administracija se odnosi i svodi na usluge i aplikacije potrebne za funkcionisanje standardnog hosting servera koje obezbeđuje instalirana kontrolna tabla.
Od njih navodimo: veb server, mejl server, server baze podataka, kontrolna tabla, ftp server, programski jezici potrebni za pokretanje aplikacija klijenata.
Svaka zahteva u vezi sa instalacijom odnosno konfigurisanjem nekih usluga odnosno aplikacija van njih i kontrolne table biće podložna i obrađena u okviru kupljenih sati podrške.

Administracija servera od strane Hostico obuhvata sledeće operacije:

  • instalacija i konfiguracija kontrolne ploče sa pripadajućim uslugama
  • instalacija i konfiguracija vatrozida
  • periodična ažuriranja instaliranih servisa
  • monitoring i intervencija 24/7
  • optimizacije na nivou usluga
  • automatizacije na nivou servera
Nepodnijet / IaaS

Vlasnici usluga tip IaaS dobiće besplatnu podršku samo u vezi sa radom kupljenih usluga i njihovom međusobnom povezivanju na nivou infrastrukture.
Konfiguracije VPS-ova, mreža, spoljnog skladišta itd. se ne smatraju u to.

Prelazak na Managed VPS je moguć samo kupovinom novog VPS-a sa tom opcijom.
Vlasnici ovih usluga mogu imati dodatnu tehničku podršku samo kupovinom sati podrške.
Klijenti sa VPS-ovima koji su u njihovoj administraciji biće obavešteni ukoliko VPS bude identifikovan kao zaražen ili kompromitovan zbog aktivnosti na mreži ili kao rezultat aktiviranja drugih pokazatelja koji su u nadzoru Hostica.
U zavisnosti od ozbiljnosti situacije i aktivnosti VPS-a, biće preduzete različite mere nakon kontakta sa klijentom, poput: prekida konekcije na javnu mrežu, gašenja VPS-a itd.
Klijenti snose odgovornost da identifikuju i uklone izvor kompromitacije kao i alate koje koriste napadači sa VPS-a za vraćanje njegovog rada, i/ili mogu izabrati da angažuju novi VPS za vraćanje važećih podataka koje poseduju.
U slučaju da klijent ne interveniše, ne preuzima odgovornost i problematična aktivnost VPS-a ne prestaje, Hostico zadržava pravo da suspenduje njegov rad na neodređeno vreme.

Zajedničko hostovanje

Kupci paketa tipa deljenje / shared imaju koristi od podrške 24/7 u vezi sa radom i funkcionalnošću usluga instaliranih na serveru. Zahtevi poslate izvan ove sfere mogu se klasifikovati i ponuditi ili u okviru drugih usluga Hostico ili u okviru kupljenih sati podrške.
Na nivou deljenog servera neće biti implementirane izmene koje bi mogle uticati na rad usluga odnosno na server za ostale klijente na tom serveru.
Vlasnici deljenih hosting usluga mogu da se odluče za kupovinu sati podrške za obavljanje operacija koje nisu uključene u standardnu podršku.

Upravljano Hosting / xCMS

Klijenti koji žele pomoć u vezi sa izvođenjem raznih operacija u okviru aplikacija koje su instalirali mogu angažovati uslugu xCMS.
Primjenjuju se uslovi definiсani za uslugu Managed Hosting / xCMS.

Reseller Hosting

Poput vlasnicima usluga tipa Shared Hosting, klijenti sa Reseller paketima imaju koristi od podrške 24/7 za funkcionisanje pruženih usluga.

Migracija podataka

Transfer podataka klijenata je operacija koju sprovodi tim Hostico sve dok je odredišni server deo Hostico mreže i operacija ne potpada pod druge klauzule ovih uslova i odredbi.

Ova operacija ne podrazumeva nikakve troškove u sledećim slučajevima:

  • na osnovu inicijalne narudžbe određenih usluga paketa hostinga unutar usluga Deljenog Hostinga, Resellera i Administriranog VPS-a
  • između servera u mreži Hostico kao rezultat operacije nadogradnje / smanjenja osim onoga što je navedeno u opisu ovih operacija

Operacija će biti naplaćena u okviru radnog vremena podrške u sledećim slučajevima:

  • transfer na VPS-ove koji su u administraciji klijenta
  • prenosi podataka zatraženi 30 dana od aktivacije Hostico usluge za račune / sajtove / aplikacije različite od glavnog računa usluge na koji se vrši prenos
  • u slučaju da zbog akcije / neakcije klijenta suprotno uputstvima Hostico, transfer podataka mora biti ponovo započet
  • Svaka operacija koja se ne može izvršiti putem automatskih sredstava i zahteva manuelnu ili prilagođenu intervenciju.

Zbog mnogih mogućih kombinacija podešavanja, kako za aplikaciju, tako i za programski jezik, ne možemo pružiti apsolutnu garanciju niti preuzimamo odgovornost za optimalno funkcionisanje sajta/aplikacije nakon promene paketa, migracije ili kloniranja aplikacija. Svaki korisnik može imati vlastite konfiguracije koje mogu uticati na performanse i kompatibilnost sa specifičnim uređajima i okruženjima. Klijent treba da se pobrine da su podaci migrirani prema zahtevima i, u slučaju email adresa, korisnik je odgovoran za podešavanje/rekonfiguraciju email klijenata koje koristi.
Hostico ne može biti odgovoran za eventualne greške u radu ili teškoće u pristupanju određenim funkcionalnostima, koje mogu nastati usled migracije između različitih servera, kako na nivou sajta/aplikacije, tako i na email adresama.

Radno vreme podrške

Satnice za podršku predstavljaju vreme dodeljeno zahtevima klijenta tokom meseca. One se dele na 2 kategorije i to:

  • časova podrška koja se nudi implicit u okviru kupljenih usluga
  • dodatne sate podrške, kupljene za izvršenje zadataka van standardne podrške

Glavna razlika između njih je period važenja i mogućnost akumulacije.
Sati podrške koji se nude implicit važe samo tokom mesečnih perioda, a ističu na kraju svakog meseca plaćenog hostinga ne mogu se akumulirati sa onima iz narednog meseca.
Sati podrške kupljeni direktno mogu se akumulirati sa drugim satima podrške i ne ističu.
Kupovina sati podrške ne garantuje preuzimanje odnosno rešavanje zahteva poslatih timu Hostico.
Brojanje sati podrške na nivou zahteva upućenih tehničkom timu, biće realizovano na osnovu vremena dodeljenog rešavanju problema od strane tehničkog operatera Hostico.
Sati podrške biće brojani za sve tehničke zahteve ostvarene u okviru VPS Managed usluga, bez obzira na način kontaktiranja, brojanje se vrši i za direktne zahteve koje upućuje vlasnik, kao i za eventualne treće strane kojima je data dozvola za tehnički zahtev.

Pod operacijama koje nisu uključene u standardnu podršku podrazumevamo svaku akciju koja može biti izvršena direktno od strane klijenta (sa ili bez uputstva tima za podršku Hostico), međutim iz raznih razloga se zahteva izvršenje od strane tehničkih operatera.

IX. Pravila RESELLER plana / VPS plana

Klijent ima pravo na sopstvene ugovore zasnovane na online prisustvu koju pruža Hostico. U ovom slučaju, klijent ostaje, iz naše perspektive, glavni ugovorni partner. Klijent je dužan da prosledi termine i uslove navedene u ovom dokumentu svim trećim stranama sa kojima dolazi u kontakt i da se pobrine da oni razumeju, prihvataju i pridržavaju se istih.

U slučaju promjena koje treba da izvrši klijentima reselera / vlasnika VPS-a, on je obavezan da saradnju. Na zahtev, on treba da nam dostavi kontakt podatke svojih klijenata. Hostico zadržava pravo da direktno zahtijeva pisanu potvrdu za bilo kakve promjene koje treba izvršiti na klijentima reselera / vlasnika VPS-a.

Reseller / vlasnik VPS-a je odgovoran za svaku povredu uslova i odredbi koju izvrše njegovi klijenti. Ovo uključuje i finansijsku odgovornost za bilo kakvu štetu prouzrokovanu kao rezultat tih povreda.
Reseller / vlasnik VPS-a prihvata da oslobodi Hostico od svih zahteva koji mogu proizaći od trećih strana i drugih njegovih ugovornih partnera.

X. Politika sadržaja

Usluge koje nudi Hostico daju vam slobodu da učitate, razvijate i koristite aplikacije kako za privatnu tako i za komercijalnu upotrebu.
Korišćenje raznih aplikacija putem usluga Hostico podložno je Uslovima i odredbama tih aplikacija.

Odgovornost klijenta je da identifikuje informacije koje su njegove, kao i one koje pripadaju drugim fizičkim i pravnim licima i bilo kojim drugim entitetima.
Poštovanje i usklađivanje sa pravima autorskog prava, registrovanim markama i drugim vrstama intelektualne svojine je na teret klijenta i stoga se klijent obavezuje da neće objavljivati sadržaj koji bi mogao da prekrši prava trećih strana ili važeće zakone.

Oprema i mreža Hostico mogu se koristiti samo u legalne svrhe.
Prenos, skladištenje ili distribucija bilo kakvih informacija, podataka ili materijala koji krše važeće zakonske odredbe ili koji, direktno ili indirektno, mogu olakšati kršenje bilo koje zakonske odredbe, zabranjena je.

Pod nikakvim uslovima i u nikakvim okolnostima usluge koje pruža Hostico neće biti korišćene za komunikaciju, upućivanje na ili usmeravanje ka nijednom (ni jednoj) od sledećih.

  • materijali ili informativni sadržaj koji krši autorska prava, prava na oznake kao i bilo koja druga prava intelektualne svojine koja pripada trećem licu
  • nudes, pornografija, bilo koja slika ili tekst sa seksualnim ili opscenim sadržajem, bez poštovanja važećih zakonskih uslova
  • pornografija djece
  • prijetnje, zlostavljanje, uznemiravanje, klevetničke izjave
  • bilo koja slika ili tekst koji je namenjen da podstiče ksenofobiju;
  • tekst ili materijali nasilne prirode
  • sadržaj koji je klevetnički, uvredljiv, omalovažavajući ili calumnios
  • sadržaj rasne ili diskriminatorne prirode
  • sadržaj koji je îzavajući, lažan, zbunjujući ili prevarantski
  • sadržaj koji narušava privatnost treće strane ili krši njena zakonita prava
  • vulgaran sadržaj, opscen, nepristojan ili nezakonit
  • virusi, trojanski konji ili slične
  • piratski softver ili onaj koji se obraća onima koji piratizuju softver ili praktikuju bilo koje slične aktivnosti

Klijent se obavezuje da odgovori na zahteve Hostico u vezi sa pritužbama koje su podneli treći u vezi sa sadržajem sajta u roku od 5 dana od prijema obaveštenja putem e-maila. Hostico nije obavezan da proverava ili pregledava sadržaj koji klijenti objavljuju.
Hostico zadržava pravo da ukloni ili izmeni po svom nahođenju bilo koji sadržaj klijenta za koji se utvrdi da krši ove uslove i odredbe uz prethodno obaveštenje.
Hostico zadržava pravo da suspenduje nalog bilo kog klijenta koji krši ove odredbe bez prethodnog obaveštenja.

U slučaju da klijent prikuplja/processira lične podatke, njegova je odgovornost da osigura da je ovo prikupljanje/processiranje u skladu sa važećim zakonodavstvom.

X. Politika korišćenja

Ova politika je neophodna za zaštitu kvaliteta hosting usluge.
Želimo da izađemo u susret zahtevima svih naših klijenata pružajući kvalitetne usluge, cilj koji se može postići i uz podršku klijenta.
Način na koji klijent koristi usluge koje pruža Hostico usko je povezan sa dobrom funkcijom opreme i mreže, te je neophodno obezbediti adekvatno okruženje za pružanje hosting usluga.

Ne dozvoljavamo korišćenje programa koji rade kontinuirano u pozadini.
Ne dozvoljavamo pokretanje skripti putem cronova postavljenih na manje od 5 minuta.
Ne dozvoljavamo korišćenje CGI skripti.

Sljedeće aktivnosti su zabranjene:
  • korišćenje Hostico usluga u svrhu kreiranja ili prenosa računarskih virusa, crva, flooding-a, mail bombinga ili uključivanje u napade tipa denial of service
  • korišćenje skripti za proxy ili IRC, ili tipa FormMail, PhpShell ili sličnih, uključujući komercijalne skripte koje sadrže poznate sigurnosne propuste, chat sobe, wap chat; IRC botovi Egg Drops, torrent trackeri, itd, top sajtovi, online igre (osim onih flash)
  • prikupljanje ličnih informacija za korišćenje u ilegalne svrhe
  • neovlašćeni pristup podacima, sistemima ili mrežama (fishing, spoofing, proxy, hacking, sniffing, itd), uključujući bilo kakve pokušaje ispitivanja, skeniranja ili testiranja ranjivosti sistema ili mreže ili kreiranje bezbednosnih propusta bez odobrenja vlasnika mreže ili sistema
  • bilo koja intervencija na usluzi koju pruža korisniku, na serveru ili mreži kao što su: mail bombing, flooding, namerni napadi na preopterećenje sistema
  • falsifikacija TCP-IP paketa
  • za učitavanje zaraženih, oštećenih datoteka ili bilo kojeg drugog softvera ili aplikacije slične prirode koja bi mogla nanijeti štetu trećoj strani
  • za ograničavanje ili sprečavanje bilo kog drugog korisnika da koristi usluge Hostico
  • za prikupljanje ili sakupljanje informacija ili adresa e-pošte trećih strana bez njihovog pristanka

Bilo kakav pokušaj da se nanese šteta serverima ili klijentima je strogo zabranjen. Sve aktivnosti koje utiču na normalno funkcionisanje servera biće smatrane zlostavljanjem i biće ocenjene kao pokušaj nanošenja štete drugim klijentima.
Svaki skript koji predstavlja potencijalni rizik za bezbednost ili može uticati na performanse servera ili bezbednost mreže će automatski biti zatvoren ili uklonjen, bez prethodne obaveštenja.

Hostico zadržava pravo da brzo deluje u cilju uklanjanja, blokiranja ili resetovanja pristupa bilo kojem nalogu, aplikaciji, aktivnosti ili informacijama koje po svojoj prirodi mogu uticati na funkcionisanje opreme u vezi sa mrežom Hostico ili mogu povrediti prava trećih lica.

Mail

U cilju dobrog funkcionisanja razmene elektronskih poruka, sledeće odredbe moraju se uzeti u obzir od strane klijenta.
U skladu sa zakonskim odredbama, zabranjeno je slanje komercijalnih komunikacija putem elektronske pošte, osim u slučaju kada je primalac prethodno izrazio svoj izričit pristanak da primi takve komunikacije.

Lista mailova / Newsletter

Mogu se koristiti email liste u slučajevima kada osobe daju eksplicitnu saglasnost u vezi s tim, saglasnost koja mora biti registrovana od strane operatera liste i čuvana tokom celog trajanja života email liste.
Hostico zahteva da svaka email poruka sa komercijalnim sadržajem ili kao deo mailing liste sadrži jednostavne i vidljive opcije "double opt in/double opt out".
Masovno slanje email poruka dovodi do trošenja resursa servera, a ova aktivnost ima negativan uticaj na kvalitet usluga koje klijent prima, te imamo nekoliko preporuka u vezi s tim:

  • slanje treba izvršiti rano ujutro (do 09:00) ili uveče posle 22:00
  • slanje da bude ograničeno na nekoliko desetina e-mailova / minut

Nerespektovanje ovih preporuka može dovesti do:

  • aglomeracija email servera zbog vrlo velikog protoka zahteva, što može dovesti do blokade email servera u nekim slučajevima
  • stavljanje IP adrese koja šalje na više spam lista, s reperkusijama za sve klijente koji hostuju aplikacije na dotičnom serveru
  • vrlo niska ocjena na nivou usluga emaila poput Yahoo, Gmail, itd.
  • veliko kašnjenje u slanju email-ova
  • dostava na druge email servere može postati nemoguća
  • uticaj svih klijenata povezanih na mrežu zbog neispravnog rada servera.

Hostico ne ograničava broj mailova koji se mogu poslati na sat, ali prati SMTP saobraćaj i zadržava pravo da interveniše, uključujući brisanje poslatih poruka i kontaktiranje klijenta u slučaju kada smatramo da određena poslatka ne odgovara obimu u kupljenom paketu usluga ili šteti funkcionisanju servera.
U slučaju da klijent ima listu mailova, preporučuje se da kontaktira Hostico u cilju utvrđivanja dobrih praksi slanja odnosno uklapanja u optimalan paket usluga za njega.

Limit jednog priloga je 25MB. Maksimalni broj primaoca poruke je 25.

Ne preporučujemo / ne dozvoljavamo slanje s većim brojem CC/BCC pretplatnika jer în slučaju da je samo jedna adresa među odredištima pogrešna/nefunkcionalna, cela poruka će ostati blokirana na serveru.
U cilju sprečavanja svih negativnih efekata u vezi sa funkcionisanjem usluga, Hostico zadržava pravo da u bilo kojem trenutku ograniči određene parametre usluge e-pošte koja se nudi klijentima.

Politika protiv spama

Slanje neželjene komercijalne pošte (SPAM) za promociju bilo kojeg sajta koristeći naše servere ili preko servera trećih strana za promociju bilo kojeg sajta ili bilo koje aplikacije hostovane na mreži Hostico imaće kao posledicu suspenziju ili otkazivanje hosting naloga klijenta, bez prethodne obavesti.

Hostico ne dozvoljava korišćenje svojih usluga direktno ili indirektno za slanje, prenos, manipulaciju ili isporuku email poruka:

  • nesolicitane (spam) sa kršenjem bilo kojeg postojećeg zakona u vezi s tim
  • ka adresama e-pošte dobijenim putem metoda prikupljanja
  • ka adresama koje su nepotpune ili netačne
  • koji se ne pridržavaju najboljih industrijskih praksi
  • ka listama kupljenim, iznajmljenim ili posuđenim
  • ka listama koje će generisati visoku količinu SPAM prijava
  • ka adresama koje će dovesti do stavljanja IP-a na liste crnih ovih
  • koji koriste ili sadrže lažne header-e
  • koji koriste ili sadrže nepostojeće domene
  • koje skrivaju ili pokušavaju da otežaju otkrivanje tačke porekla prenosa
  • koje koriste druge obmanjujuće metode adresiranja
  • koji koriste ime domene treće strane bez njihovog pristanka
  • poslati kroz server treće strane bez njihovog pristanka
  • koje sadrže lažne ili obmanjujuće informacije

Klijent se obavezuje da odgovori na zahteve Hostico u vezi sa žalbama trećih stranaka u vezi sa njegovom delatnošću u roku od 5 dana od slanja obaveštenja.
Hostico zadržava pravo da u bilo kojem trenutku zahteva dokaze o pristanku datom od strane pretplatnika operateru liste u vezi sa slanjem poruka.
Hostico zadržava pravo da zahteva od operatera liste metode prijave/otpremanja koje su prezentovane pretplatnicima.
Hostico zadržava pravo da suspenduje delatnost naloga u slučaju da se ove odredbe ne poštuju.

Slanje / prijem maila

Hostico ne može garantovati isporuku email poruka poslatih sa opreme i mreže Hostico u Inbox primaoca.
Hostico takođe ne može garantovati isporuku mail-ova bez obzira na lokaciju pošiljaoca/primaoca (interno/eksterno mreži Hostico).

Slanje odnosno prijem e-maila može biti pogođeno više unutrašnjih ili spoljašnjih faktora, među kojima navodimo:

  • poštanske sandučiće bez dostupnog prostora koji više ne mogu primati poruke
  • IP adrese pošiljaoca uključene u razne liste zabranjenih adresa čije povezivanje sa odredišnim mail serverom je blokirano
  • disfunkcionalnosti u vezi sa serverima pošiljaocima/primaocima
  • disfunkcionalnosti na nivou interne/eksterne mreže
  • mail serveri sa agresivnim spam filtrima
  • sadržaj e-pošte koji server primaoca/pošiljaoca smatra spamom
  • prilozi koji premašuju dozvoljene dimenzije servera pošiljaoca/primatelja
  • privremena odbacivanja email poruka kao rezultat nekih greylisting politika
  • itd.
Posvećen IP

Stanje IP adresa dodijeljenih klijentima se unaprijed provjerava prije same alokacije.
Provjera uključuje, ali nije ograničena na: stanje IP adrese na raznim blacklist-ovima, njenu reputaciju itd.
Stoga će kasnija promjena IP adrese biti izvršena samo iz opravdanih razloga. Zahtjev za promjenu IP adrese može biti odbijen ili naplaćen u slučaju da je stanje, odnosno reputacija IP adrese bila pogođena postupcima koje je poduzeo klijent.
Promjena posvećene IP adrese će uključivati jedinstvenu naknadu od 10€

Usluge sa posvećenim IP-om uključuju jedan posvećeni IP koji će biti dodeljen svim domenima, poddomenama odnosno nalozima koji će funkcionisati pod tom uslugom. U slučaju da se želi odvajanje nekih domena, poddomena odnosno naloga na druge posvećene IP adrese, neophodna je dodatna kupovina istih.
Dodela IPv6 (gde je to moguće) vrši se paralelno sa dodelom IPv4 iz razloga što se one međusobno ne isključuju. Usluga koja se pruža će raditi istovremeno na IPv4 odnosno IPv6. Na zahtev klijenta, IPv6 adresa može biti uklonjena.

XII. Resursi

Svaki račun za dijeljeni hosting ima svoje resurse zasnovane na vrsti kupljenog paketa. Detaljnu listu ovih resursa možete vidjeti pristupanjem stranici o korišćenju resursa.
Svi računi se prate kako bi se pratila njihova potrošnja resursa.
Hostico zadržava pravo da kontaktira klijenta u vezi sa nadogradnjom zadržanog paketa ili sa prijedlozima za poboljšanje performansi ako se jedan ili svi resursi zadržanog računa za hosting često koriste do njihove maksimalne kapacitete.

Na zajedničkim hosting računima ne mogu se pohranjivati fajlovi veći od 500 MB, osim sigurnosne kopije računa.
Hostico usluge se ne mogu koristiti za audio streaming, video, deljenje fajlova, deljenje slika.
Takođe, zabranjeno je korišćenje naših servera kao skladišta (npr. filmovi, mp3, slike, arhive, softverski alati, itd.)

Hostico zadržava pravo da suspenduje bez prethodne obavijesti aplikacije ili naloge čija aktivnost ometa ili utiče na bilo koji način na dobro funkcionisanje servera.

Reseller plan omogućava besplatno kreiranje/dodavanje do 10 hosting računa, uključujući i sam račun resellera. Klijenti koji žele da kreiraju/dodaju veći broj računa imaju mogućnost kupovine viših limita od podrazumevanih.
U slučaju VPS-ova kojima upravlja Hostico, može se desiti da licenca kontrolnog panela instalirana na VPS-u postavi ograničenje na broj računa i/ili domena koje mogu biti kreirane u okviru te licence. Ovo ograničenje može biti bilo kada promenjeno i/ili uklonjeno kroz downgrade/upgrade licence kontolnog panela.

Prostor koji se nudi VPS paketima predstavlja ukupnu vrednost dodeljenu serveru, ali ne i vrednost koju klijent može direktno koristiti za svoje podatke (fajlovi sajta, baze podataka, e-mailovi).
Od ukupnog dodeljenog prostora deo će biti zauzet / korišćen od strane operativnog sistema instaliranog na VPS-u, kao i eventualne kontrolne table. Prostor koji je direktno dostupan za klijentove podatke biće manji.
Deo tog prostora takođe mora biti uvek dostupan za mogućnost ažuriranja operativnog sistema i drugih aplikacija installiranih na njemu.
Vlasnici VPS-a koji su u administraciji Hostico biće automatski obavešteni kada dostupni resursi na VPS-u počnu da se približavaju kritičnom nivou kako bi mogli preduzeti potrebne mere.
U slučaju da klijent ne preduzme nikakve mere za povećanje dostupnog prostora za skladištenje, a on padne ispod 1% odnosno 1GB, Hostico zadržava pravo da suspenduje rad VPS-a kako bi zaštitio od oštećenja informacija koje se na njemu nalaze.

Za predstavljanje proširene kapaciteta karakteristika pruženih usluga, u nekim situacijama mogu se koristiti reči poput "Neograničeno" i/ili "Nepraćeno" u cilju njihove opisivanja.
Ove reči se odnose na mogućnost korišćenja velike količine resursa i ne na mogućnost neograničenog korišćenja tih resursa, tačnije bez postojanja gornje granice koja se odnosi.
Ove granice u okviru resursa koji mogu biti kreirani odnosno dodati (e-mail adrese, poddomeni, parkirani domeni, domeni za dopunu, itd) postavljene su na broj (količinu) 999.
Što se tiče granice za mesečni saobraćaj, ona je definisana propusnošću dodeljenom ugovorenoj usluzi, pri konstantnoj brzini od XMb/s (propusnost/sekundi) nije moguće prekoračiti saobraćaj od X*S/Mesečno (propusnost/sekundi * broj sekundi koji se odnosi na mesec).

Korišćenje resursa
VPS Dijeljen

U okviru VPS-ova sa deljenim resursima konstantna upotreba na maksimalnom nivou je zabranjena.
Hostico će nadgledati potrošnju resursa i obavestiti klijenta u slučajevima kada potrošnja premaši sledeće pragove:

  • CPU 100% za periode duže od 30 minuta

Klijent će imati mogućnost da ili identifikuje i reši nastalu situaciju ili da migrira na Dedicirani VPS. Hostico zadržava pravo da suspenduje rad VPS-a u slučaju da njegovi procesi utiču na pravilno funkcionisanje drugih VPS-ova na čvoru VPS-a ili u slučaju ignorisanja više obaveštenja poslato u vezi s tim.

Posvećeni VPS

Resursi koje su dodeljene za ove vrste VPS-a su 100% posvećene.
Njihova upotreba se stoga može vršiti na maksimumu tokom dužih perioda.

XIII. Važenje

Ovaj dokument je važeći na neodređeno vreme.
Hostico zadržava pravo da vrši izmene na ovom dokumentu, zbog čega se klijentima savetuje da ga povremeno konsultuju.
Izmene koje su napravljene na ovom dokumentu dostupne su na sledećoj adresi: Ažuriranje uslova
U slučaju većih izmena, klijenti će biti obavešteni putem email-a.
Ako imate dodatnih pitanja, molimo vas da nas kontaktirate.

Poslednja ažuriranja 01.10.2024