
Sadržaj
I. Opšte
II. Zapošljavanje
III. Primjenljivost
IV. Finansijski
V. Oblasti
VI. Odgovornost
VII. Integritet podataka
VIII. Podrška / Asistencija
IX. Pravila RESELLER plana / VPS plana
X. Politika sadržaja
XI. Politika korišćenja
XII. Resursi
XIII. Važenje
I. Opšte
Korišćenje reči "Hostico" tokom ovih uslova i odredbi identifikuje kompaniju S.C. Awesome Projects S.R.L. sa sedištem u Maramurešu, Sighetu Marmației, Str. Mihai Viteazu br. 8 kao pružatelja usluga. Usluge koje nudi Hostico su usmerene ka fizičkim osobama, pravnim licima, pravnim institucijama i sl. koje imaju pravnu sposobnost da učestvuju u ugovornom odnosu. Uslovi, odredbe i opisi funkcionisanja usluga na koje se u ovom dokumentu poziva u obliku eksternih linkova čine sastavni deo ovih Uslova i Odredbi. Dodatni uslovi i odredbe, iako poznati, ne čine deo ovog dokumenta osim u slučajevima kada su izričito uvedeni i zajednički priznati.
Hostico je jedini vlasnik svih materijala i informacija dostupnih na Vebsajtu. Klijenti ili posetioci Vebsajta neće moći da kopiraju, reprodukuju, distribuiraju, javno komuniciraju, ponovo prenosu nijedan takav materijal ili delove istog, ni u kom obliku ni na koji način.
Hostico zadržava pravo da obustavi usluge koje nudi u slučaju kršenja donjih odredbi ili u odsustvu pravovremenog odgovora u vezi sa tim kršenjima. Hostico takođe zadržava pravo da otkrije informacije o kupcima u skladu sa Politikom privatnosti kako bi ispunio bilo kakve zakonske zahteve. U slučaju da ovo otkrivanje ne mora ostati poverljivo, kupac će biti obavešten u tom pogledu.
Hostico zadržava pravo da obriše bilo koji nalog uz obaveštenje od 15 dana. Svaka odredba koja nije navedena u ovom dokumentu otvorena je za tumačenje i promenu od strane Hostico bez prethodne obaveštenja.
II. Ugovaranje
Prihvatanje unaprijed ovih Uvjeta i Odredbi je neophodno za svaki postupak vezan za kupovinu usluga koje pruža Hostico. U trenutku kada se izvrši narudžba, klijent preuzima inicijativu za započinjanje ugovornog odnosa s Hostico. Odmah ćemo potvrditi ovu inicijativu, ali ova potvrda ne predstavlja obavezu za klijenta ili Hostico da nastave s aktivacijom narudžbe. Zadržavamo pravo da prihvatimo ili odbijemo naredbu klijenta nakon pregleda autentičnosti i nivoa povjerenja koji klijent odnosno narudžba predstavljaju.
Postavljanjem narudžbe, klijent izjavljuje i jamči na svoju odgovornost da ima pravnu sposobnost da kupi usluge koje nudi Hostico za sebe ili za društvo koje predstavlja.
Obavezuje se da će ispuniti tačne i važeće podatke u svim poljima koja se odnose na njegovo identifikovanje, podaci potrebni za ostvarivanje saradnje s Hostico. Klijent je svestan da pružanje netačnih ili nepotpunih informacija može uticati na sposobnost Hostico-a da pruži ugovorene usluge i, u određenim situacijama, može dovesti do odbijanja aktivacije tih usluga od strane Hostico-a. Podaci koje unese klijent se obrađuju i upravljaju u skladu sa Politikom privatnosti kao i sa Sporazumom o obradi podataka.
III. Primjenjivost
Ove odredbe se primjenjuju svim klijentima Hostico, vlasnicima bilo kojeg od paketa ili usluga ponuđenih na web stranici, korišćenje usluga koje pruža samo na osnovu ovih Uslova i Odredbi, koji se primjenjuju na sve ugovorne odnose između klijenta i Hostico. Zakon pod kojim funkcionišu ovi uvjeti i odredbe je važeći u trenutku započinjanja saradnje. Usluge koje Hostico nudi u okviru ugovora su one dostupne na web stranici Hostico.
Identifikacija svih mogućih interpretacija ovih Uslova i Odredbi, kao i pokrivanje svih mogućih situacija koje mogu nastati, skoro je nemoguća. Stoga, svaka situacija ili pojam koji nije izričito ili indirektno obrađen u ovom dokumentu podložan je tumačenju Hostico.
IV. Finansijski
Opšte
Cijene trenutne su one koje su prikazane na web sajtu Hostico.
U zavisnosti od izabranih usluga, period fakturacije može varirati. Sve uplate će biti izvršene na osnovu pro forme fakture koju je izdao Hostico. Klijent se slaže da unapred plati vrednost usluga za period tokom kojeg će one biti pružene.
Bez obzira na valutu koja se koristi za prikazivanje cena, fakture i uplate će biti obrađene u RSD po kursu NBS + 2% na dan fakturisanja u skladu sa važećim zakonodavstvom.
Prilagođavanje kursa valute sa dodatnih 2% ima ulogu da spreči eventualne fluktuacije povezane sa promenama na tržištu, kao i da održi kontinuitet i predvidljivost u procesiranju uplata, obezbeđujući time usklađenost sa finansijskim obavezama i održivost pruženih usluga.
Šalјanje
Fakture se šalju u elektronskom obliku na e-mail kao priloge i mogu se preuzeti u bilo kojem trenutku iz korisničkog naloga. Na zahtev se mogu poslati i sa potpisom ovlašćenog osoblja na njima. U slučaju da korisnik traži slanje faktura u fizičkom obliku, troškove transporta snosi korisnik.
Odgađanje/Obustavljanje/Reaktivacija
Usluge hostinga koje nudi Hostico su aktivne implicit 7 dana nakon datuma dospjela navedenog na pro forma računu.
Usluge koje Hostico nabavlja od drugih dobavljača (npr. domeni, licence, ssl certifikati) mogu se produžavati samo u trenutku plaćanja, imajući rok važenja koji je jednak datumu dospjela na pro forma računu.
Klijenti imaju mogućnost da zatraže odlaganje plaćanja za usluge hostinga Hostico u bilo kojem trenutku. Odlaganje može biti odobreno za maksimalni period od 14 dana od datuma dospjela vezanog za paket hostinga. U izuzetnim slučajevima, nakon detaljne procjene situacije od strane podrške Hostico, može se razmotriti eventualna iznimka odobravanjem odlaganja plaćanja koje prelazi 14 dana.
Računi klijenata koji nisu platili naknade za pružanje usluge najkasnije 7 dana nakon datuma dospjela navedenog na pro-forma fakturi biće automatski suspendovani u nedostatku dokaza o uplati ili zahteva za odlaganje.
Dokazi o uplati će rezultirati samo aktivacijom/reaktivacijom naručenih/posedovanih usluga, a fiskalna faktura biće izdana samo u trenutku kada iznos plaćen bude vidljiv na jednom od bankovnih računa Hostico.
Hostico zadržava pravo da ponovo otvori/reaktivira račune samo nakon potpune uplate svih iznosa koje klijent duguje.
Nepodmirenje
Hostico îma rezerviše pravo da smanji period važenja unapred plaćenih usluga kako bi nadoknadio iznose koje klijent duguje za usluge koje su izvršene a nisu plaćene.
Nadoknada na ovaj način će se vršiti na osnovu izdatih proformi.
Hostico îma rezerviše pravo da suspenduje nalog klijenta u slučaju nepodmirenja računa do naznačenog roka na izdatom računu.
U slučaju da se prekorači 30 dana nepodmirenja, nalog zajedno sa svim podacima koji se na njemu nalaze biće automatski obrisan sa servera.
Svaka naknadna zahteva za dobijanjem ili vraćanjem podataka koji su postojali na nalogu u trenutku brisanja, u slučaju da za njih postoji sigurnosna kopija, biće obrađena u okviru minimum 2 sata podrške za deljene pakete bez prava na Reseller, odnosno 4 sata podrške za pakete sa pravima na Reseller i VPS.
Proširenje ovih sati će zavisiti od tipa paketa hostinga kao i od količine podataka koji se tiču istog.
Broj sati podrške potrebnih za vraćanje, biće utvrđen i saopšten klijentu nakon analize koju izvrše tehnički operateri Hostico.
Nadogradnja / Smanjenje
Klijent ima mogućnost da u bilo kojem trenutku napravi nadogradnju ili smanjenje usluga kupljenih. Za nadogradnju će se platiti samo razlika između početnog paketa i onog ka kojem će se izvršiti nadogradnja za preostalo vreme plaćeno unapred za početni paket. Za smanjenje preostali kredit može se koristiti za produženje usluge, međutim preporučujemo da pre ovih operacija konsultujete tim Hostico u vezi sa vašim potrebama.
Kredit za smanjenje se obračunava samo za cele mesece plaćene unapred, u odnosu na datum zahteva za operaciju, odnosno sledeći datum dospeća.
Operacije nadogradnje / smanjenja ili prelazak na novu ponudu se izvršavaju besplatno samo jednom u intervalu od 60 dana. U slučaju novog zahteva ovog tipa u tom periodu, Hostico zadržava pravo da naplati proceduru u okviru časova podrške.
Operacije nadogradnje / smanjenja koje uključuju spajanje naloga bez obzira na vremenski interval u kojem se realizuju biće naplaćene u okviru kupljenih časova podrške.
Operacije nadogradnje / smanjenja koje uključuju akciju promena kontrolne table, realizovane na zahtev klijenta, biće naplaćene u okviru kupljenih časova podrške.
Usluge za čiju prezentaciju se koriste vrednosti raspoređene između minimuma i maksimuma ('od' - 'do') imaju cenu prikazanu za minimalne vrednosti. Vrednosti dostupne do prikazanog maksimuma mogu se izabrati uz naknadu kako u procesu naručivanja, tako i kasnije.
Vraćanje novca
Klijent ima pravo da zatraži povraćaj novca za usluge plaćene Hostico-u, međutim, povraćaj će se vršiti pod sledećim uslovima:
- ako se zahtev podnese u roku od 30 kalendarskih dana od aktivacije narudžbe, klijentu će biti vraćen ceo iznos, osim u slučajevima koji su uključivali migraciju podataka od spoljnog provajdera, u ovoj situaciji će biti zadržan iznos koji odgovara satima podrške potrebnim za transfer;
- ako se zahtjev podnese nakon više od 30 kalendarskih dana od aktivacije narudžbe, klijentu će biti vraćen samo iznos za preostale cijele mjeseca koje su već plaćene (u odnosi na datum podnošenja zahtjeva odnosno sljedeći datum dospijeća);
- ako je zahtev već podnesen za domenu u pitanju, klijentu će biti vraćen samo iznos za preostale cele pune mesece za koje je plaćeno (u vezi sa datumom podnošenja zahteva i sledećim datumom dospelosti);
- ako je zahtjev već podnesen od strane klijenta u pitanju, biće mu vraćen samo iznos za preostale isplaćene mjesece (u vezi sa datumom podnošenja zahtjeva, tj. sljedećim datumom dospijeća);
- U slučaju da klijent koristi ponudu koja uključuje besplatne usluge (npr. domene, licence, ssl sertifikate) njihova cena će biti oduzeta od ukupnog iznosa koji se vraća.
Neće se vraćati uplaćeni iznosi za:
- usluge čija se kupovina posreduje od strane Hostico u slučaju pružanja ili rezervacije ovih usluga od strane Hostico. Usluge koje spadaju u ovu kategoriju uključuju, ali nisu ograničene na: registraciju odnosno obnovu domena, softverske licence, ssl certifikate, itd.;
- oporavak rezervnih kopija vezanih za hosting račune, nakon brisanja istih, bez obzira na razlog koji je doveo do njihovog brisanja;
- usluge koje su suspendovane ili zatvorene zbog kršenja ovih uslova i odredbi bez obzira na to da li su otkrivene direktno od strane članova Hostico tima ili su prijavljene od strane treće strane;
Vraćanje tražene sume biće procesirano od strane Hostico u najviše 15 radnih dana na račun sa kojeg je iznos plaćen ili na drugi račun koji je označio klijent;
Vraćanje će biti potvrđeno u trenutku izvršenja putem izdavanja fiskalne fakture o povratu koja predstavlja protivvrednost vraćene sume;
Period između izvršenja povraćaja i stvarnog ulaska tražene sume na račun klijenta nije pod kontrolom Hostico, a određuje ga procedura i periodi međubankarskog transfera;
Iz iznosa koji se vraća biće zadržan svaki iznos dugovan od strane klijenta na osnovu proformi faktura izdatih za pružene ali nepplaćene usluge.
Izmjene cijena
Zadržavamo pravo da u bilo kojem trenutku promenimo cene koje se primenjuju za usluge prikazane na sajtu.
U slučaju da se nove cene primenjuju na tekuće usluge klijenata, oni će biti obavešteni najmanje 30 kalendarskih dana pre nego što one stupe na snagu.
Što se tiče promena cena koje se primenjuju za ugovaranje novih usluga, minimalni period obaveštenja je najmanje 7 kalendarskih dana.
Usluge plaćene unapred neće biti pogođene promenama cena izvršenim osim u trenutku njihovog obnavljanja.
U okviru promena cena koje uključuju i izmene konfiguracija za ugovorene usluge, one će biti prenesene na nove konfiguracije sa odgovarajućim vrednostima cena ili konfiguracije što bliže postojećim konfiguracijama.
Obrada Plaćanja
U zavisnosti od tipa klijenta, način plaćanja, datum izvršenja transakcije i datum naplate može uključivati automatski ili ručni proces apliciranja. Pod automatskom i ručnom obradom podrazumevamo direktno uključivanje komercijalnog operatera Hostico u postupak obrade.
Fiskalne fakture za plaćanja izvršena karticom biće izdate samo do pretposlednjeg radnog dana u mesecu. Plaćanja izvršena u danima koji slede nakon toga u okviru iste meseca biće ekvivalentna fiskalnim fakturama izdatim u narednom kalendarskom mesecu u skladu sa njihovim pojavom na izvodu računa.
Bez obzira na način obrade plaćanja ili datum izdavanja fiskalne fakture, usluge koje su plaćene biće aktivirane u što kraćem roku od strane Hostico nakon potvrde plaćanja od strane procesora plaćanja.
Hostico nudi mogućnost čuvanja podataka kartica na platformama procesora plaćanja partnera.
Na taj način, klijent može dodati u bilo trenutku jednu ili više kartica u klijentov račun i koristiti ih za plaćanje računa bez potrebe da prolazi kroz ceo proces plaćanja unosom podataka kartice i kasnijim potvrđivanjem plaćanja.
Osim toga, paralelno sa manuelnom upotrebom sačuvane kartice za račune kupljenih usluga, ona se može postaviti i za ponavljajuće plaćanje jedne ili više usluga tako da čim se račun izda za tu uslugu, potrebna suma za produženje će automatski biti skinuta sa odgovarajuće kartice.
Aktivacijom ponavljajućeg plaćanja, klijent daje Hosticu pravo na naplatu, odnosno povlačenje potrebne sume, odnosno ekvivalentne protivvrednosti produženja važenja usluge za koju je aktivirano ponavljajuće plaćanje.
Ponavljajuća plaćanja koja su naplaćena i obrađena podložna su opštim pravilima o vraćanju novca.
Emitovanje proformnih faktura vrši se automatski od strane Hostico u trenutku fakturisanja usluga, na osnovu podataka o kontaktu odnosno fakturisanju koji se odnose na uslugu, podaci koje je popunio odnosno dostavio klijent.
Podaci na proformnoj fakturi (neplaćena faktura) mogu se izmeniti od strane klijenta samo dok je u statusu proforma. Izmena tih podataka više nije moguća nakon obrade plaćanja odnosno izdavanja fiskalne fakture.
Da bi se podaci na proformnoj fakturi našli i na fiskalnoj fakturi, podaci platioca u transakciji, podaci koje dostavlja banka odnosno procesor plaćanja, moraju se poklapati sa njima. U suprotnom, podaci fiskalne fakture biće izmenjeni od strane Hostico, tako da oni odgovaraju podacima platioca.
Dužnost klijenta je da se u trenutku izvršenja plaćanja uveri da podaci sa kojih će izvršiti uplatu odgovaraju onima koji postoje na proformnoj fakturi.
U određenim situacijama, u slučaju kada se podaci platioca razlikuju od onih koji su navedeni na proformnoj fakturi, Hostico zadržava pravo da kontaktira klijenta radi razjašnjenja situacije, odnosno da bi pružila dodatne podatke u cilju pravilnog fakturisanja.
Izmena podataka na fiskalnoj fakturi je moguća uz nekoliko iznimaka, pre nego što budu prosleđeni u nacionalni sistem E-Faktura, odnosno samo za tekući mesec, pre predaje računovodstvenog izveštaja.
Kredit / Fondovi
Klijent ima mogućnost da u svoj račun deponuje iznose novca u obliku kredita ili sredstava, a koje će biti korišćene od strane klijenta za plaćanje budućih računa.
Račun generisan za dodavanje kredita biće u skladu sa poreskim zakonodavstvom pod kojim se klijent uklapa, što određuje primenu i nivo stope PDV-a.
Dodati kredit na račun klijenta neće sadržavati pripadajući PDV, međutim, prilikom korišćenja ili primene kredita za plaćanje računa, postojeći PDV na tom računu neće morati biti plaćen.
Korišćenje i primena iznosa biće odlučena od strane klijenta i izvršena ručno, ovi iznosi neće biti korišćeni ili primenjeni automatski.
Kredit može biti primenjen na račune samo ako je njegova vrednost jednaka ili veća od vrednosti računa pre primene PDV-a. Djelimična plaćanja, tačnije korišćenje kredita za izmirenje računa čija je vrednost veća od vrednosti kredita, nisu moguća.
U slučaju da su jedna ili više usluga klijenta obnovljene unapred ili su iskoristile više resursa nego što je dodeljeno, Hostico zadržava pravo da iskoristi te iznose za povezane generisane račune.
Finansijska situacija kredita / fonda je stalno dostupna u računu klijenta.
Prilikom korišćenja kredita za izmirenje određenih usluga, u skladu sa važećim zakonodavstvom, povezani pro forma računi će postati Ponude za Usluge.
Jedini trenutak kada se emituje poreski račun vezan za kredit je u trenutku generisanja računa za njegovo dodavanje.
Minimalni iznos koji može biti deponovan je 10.00€, dok je maksimalni 1000.00€. Takođe, ukupan iznos dostupnih sredstava u bilo kojem trenutku ne može prelaziti iznos od 1000.00€.
Promocije
U slučaju ponuda sa besplatnim proizvodima/uslugama, one će moći da se koriste samo na opremi i mreži Hostico. U slučaju prenosa usluga kod drugih pružalaca/registrara, klijentu će se zadržati iznosi ekvivalentni aktivaciji tih usluga. Hostico zadržava pravo da u bilo kojem trenutku prekine validnost promotivne ponude.
În vezi sa usluga koje se nude besplatno ili koje su u aktivnoj promociji, obično ponude važe samo za prvu godinu korišćenja, dok se u drugoj godini mora platiti puna cena usluge, u slučaju da se želi produženje. Hostico može izuzeti od ove rule bilo koju uslugu koju smatra prikladnom za neodređeni period.
Emitovanje fiskalnih faktura, odnosno aktivacija ili reaktivacija usluga povezanih s njima, biće obavljena tokom radnog vremena komercijalnog odeljenja, osim tokom praznika i zakonski neradnih dana.
U slučaju kršenja uslova i pravila, Hostico zadržava pravo da blokira povraćaj sredstava klijentu.
Promo Kode
Promocione kuponi su strukturirani u više kategorija u zavisnosti od perioda važenja, mogućeg broja korišćenja i datuma lansiranja. Na ovoj stranici će biti prikazani u redovnim intervalima dostupni promocione kuponi zajedno sa hosting paketima/uslugama i periodima na koje se odnose.
- Nedeljni kuponi
Svake nedelje od ponedeljka do nedelje, jedan hosting paket će biti nasumično odabran da bi imao koristi od promotivnog vaučera. Iznos popusta i minimalni period kupovine će varirati svake nedelje, čime se direktno pruža mogućnost izbora odgovarajućeg paketa po sniženoj ceni.
- Flash Kuponi
Ova kupona će biti važeća samo 24 sata, ali će kratko trajanje važenja biti nadoknađeno višim procentom popusta u poređenju sa ostalim kuponima.
- Mjesečni Kuponi
Zbog toga što ne možemo svi da imamo potrebne resurse vremena za identifikaciju kupona sa ograničenim vremenom trajanja, odlučili smo da svakog meseca stavimo na raspolaganje klijentima ponude za sve pakete hosting-a. Glavni faktor za ovu sniženje biće period fakturiranja, a ne izabrani paket.
- Božićni kuponi
Neke praznike treba poštovati! Povodom toga, Hostico će ponuditi kupone za popust na celu paletu hosting/usluga Veba.
- Ograničeni Kuponi
Za razliku od ostalih kupona predstavljenih ranije, ovi nisu ograničeni vremenskim intervalom, već brojem korišćenja. Svaki kupon iz ove kategorije, kada se iskoristi, više neće moći da se ponovo koristi.
Opšti uslovi korišćenja promotivnih kupona:
- promo kodovi su dostupni svim fizičkim i pravnim licima
- smanjenje će se primenjivati samo na novim hosting porudžbinama
- aktivnost sajta mora da se uklapa u Uslove i pravila korišćenja Hostico
- kuponi se ne mogu primijeniti retroaktivno
- kuponi se ne mogu kombinovati sa drugim kuponima ili drugim popustima koje nudi Hostico ili treće strane
- kuponi se primjenjuju samo na prvo kupljeno razdoblje
- kuponi se primenjuju samo za hosting pakete i privatne servere Hostico
- usluge/proizvodi koji se nude besplatno u kupljenom paketu hostinga nisu pogođeni sniženjem
- kuponi se ne odnose na porudžbine za nadogradnju
V. Domeni
În pogledu odnosa u smislu registracije/obnavljanja imena domena, naša odgovornost je ograničena na pružanje usluge kupovine/obnavljanja imena domena.
Hostico ne može i neće proveravati legalnost registracije imena domena, jedina provera koju Hostico vrši jeste provera dostupnosti domena za registraciju. Provera izabranog imena domena za registraciju u pogledu kršenja određenih zakona, kao i kršenja prava intelektualne svojine trećih lica, je odgovornost klijenta.
Osim ako je drugačije navedeno ili pružanjem posebnih podataka putem narudžbe ili pisanom komunikacijom prema Hostico, registracija domena će se vršiti na osnovu podataka o identitetu koji postoje u korisničkom računu. Klijent postaje tako vlasnik prava na registrovane domene, kao i odgovoran pred zakonom za njih.
Aktuelna alokacija domena nije pod uticajem ili kontrolom Hostico-a, a klijent može biti siguran da je registracija/obnova obavljena samo u trenutku kada smo potvrdili ovu operaciju.
Hostico ne preuzima odgovornost i ne daje nikakvu garanciju u vezi sa registracijom/obnovom domena.
Ekstenzije domena upravljaju različite organizacije. Svaka od ovih organizacija ima svoje uslove za registraciju, upravljanje i sporove. Da bi registracija/obnova bila uspešna, klijent će morati da dostavi informacije i dokumente koje traže članovi tima Hostico, kao i da se strogo pridržava njihovih uputstava.
Jednom kada je domena registrovana na unapred definisan period, ona pripada klijentu u obliku odabranog niza karaktera. Promena imena domena nakon potvrde registracije ili prenosa nije moguća.
Detaljni zahtevi za svaku ekstenziju koju pruža Hostico mogu se videti pristupanjem uslovima domena
Plaćanje obnove domena mora se izvršiti pre datuma dospjela koji se odnosi na proformu fakturu, odnosno rok iste kako bi se izbegle situacije u kojima domen ne može biti obnovljen. Datumi prikazani u opisu fakture ili u njenom sadržaju ni u kom slučaju ne predstavljaju rok i ne treba ih smatrati poslednjim rokom za izvršenje uplate. Informacije u opisu su samo procene koje su pružili registrarni domena u vezi sa važnošću istih i uključene su isključivo za opštu informisanost klijenta.
U slučaju da se domen plati nakon datuma dospjela/isteka, Hostico ne preuzima odgovornost za dodatne takse koje zahteva registrar za reaktivaciju/obnovu domena.
U slučaju da ugovoreni domen se ne obnovi na odgovarajući način i kao rezultat toga postane dostupan na tržištu te bude registrovan od strane drugih lica zbog neke akcije ili neakcije koju je preduzeo Hostico ili zbog bilo kakve tehničke greške koja se može pojaviti, Hostico neće moći biti odgovoran za gubitke koje je korisnik pretrpio.
U slučaju da korisnik pretrpi gubitke zbog toga što domen nije bio dostupan određeni vremenski period ili ga je registrovala druga lica, odšteta koju daje Hostico ne može premašiti iznos koji je inicijalno plaćen za domen, prema vrednosti zabeleženoj na fiskalnom računu. O saznanju se mora obavestiti Hostico u pisanom obliku u roku od 30 dana od dana kada je situacija primijećena.
Hostico ne preuzima odgovornost za dostupnost imena domena u periodu između vremena kada je narudžba izvršena i kada je plaćanje za registraciju domena izvršeno. Usluga registracije domena funkcioniše na globalnom nivou na osnovu "ko prvi dođe, prvi ponese".
Registracija domenskog imena ne pruža imunitet u slučaju prigovora vezanih za registrovanje, rezervaciju ili korišćenje tog imena domene. U slučaju spora oko domena, Hostico će staviti strane u direktnu povezanost radi rešavanja situacije mirnim putem.
Ako dve strane ne postignu konsenzus, spor se može rešiti obraćanjem sudu.
Tokom celog trajanja mirnog spora odnosno sudskog postupka, klijent će braniti nevinost Hostica i pristati da Hostico preduzme sve mere koje smatra potrebnim za zaštitu svojih interesa, a te mere uključuju, ali se ne ograničavaju na, blokiranje, brisanje ili prenos domena.
Zbog načina rada Hostico DNS usluge za dijeljene pakete putem DNS, na Hostico serverima ne mogu postojati 2 domena s istim imenom. Ova situacija može predstavljati problem u slučaju da na Hostico DNS serverima postoji registracija istekao domena i treća strana naruči hosting tog domena. U tom slučaju, kako bi mogli ispuniti narudžbu, Hostico će kontaktirati vlasnika hostinga istekao domen da bi se obrisala DNS registracija. Ako kupac ne odgovori na ovaj zahtjev, Hostico zadržava pravo da obriše DNS registraciju domena sa svojih servera. Ova akcija ne utiče ni na koji način na informacije pohranjene o domeni (web stranica, mail, baze podataka).
VI. Odgovornost
Hostico ne može biti smatran odgovornim za štete uzrokovane privremenom nedostupnošću opreme ili mreže, bez obzira na razlog koji uzrokuje ovo prekid.
Ova odredba uključuje i štete proizašle iz oštećenja ili gubitka podataka.
Klijent se slaže da garantuje i da nas smatra bez krivice u vezi sa bilo kojim potraživanjem, štetom, uključujući, ali ne ograničavajući se na to, štete uzrokovane trećim licima, kao posledica korišćenja usluga koje uzrokuju štete našem klijentu.
Hostico zadržava pravo da izvrši kratkotrajne (5-10 minuta) operacije održavanja u bilo kojem trenutku dana, u cilju primene mera koje bi poboljšale karakteristike (performanse, sigurnost, pouzdanost, itd.) pruženih usluga. Ove operacije mogu biti izvršene bez prethodnog obaveštavanja pogođenih klijenata.
Hostico preuzima odgovornost u slučaju kada je prekid pružanja usluga prouzrokovan namerno ili je rezultat nepažnje od strane tima Hostico. Klijent izjavljuje da razume i prihvata da ukupni iznos štete koji traži od Hostico iz bilo kog razloga i koji bi mogao biti isplaćen od strane Hostico, ne može na bilo koji način i u nijednom slučaju premašiti ukupni iznos tarifama plaćenim od strane klijenta ponuđaču na poslednjem računu vezanom za pružanje usluga za koje se traže štete.
Klijent preuzima odgovornost za bilo kakvu štetu prouzrokovanu Hostico-u direktno ili indirektno, korišćenjem neusaglašenih usluga, odnosno kršenjem ovih uslova i odredbi. To uključuje, ali se ne ograničava na, pravne takse, takse advokata, notarske takse i bilo koje druge troškove.
Hostico nudi putem putem tutoriale, primere konfiguracije i odgovore o različitim aspektima funkcionisanja raznih usluga, aplikacija, operativnih sistema, kontrolnih panela itd. Sve informacije iz ovih članaka su testirane i utvrđene kao validne u trenutku objavljivanja, prema načinima funkcionisanja u tom trenutku, verzijama dostupnih aplikacija u tom trenutku i na osnovu postojeće dokumentacije. Hostico ne garantuje postizanje funkcionalnosti koja je prikazana odnosno željena kao rezultat koraka navedenih u člancima na kasniji datum, na drugim konfiguracijama i na drugim verzijama aplikacija i stoga ne preuzima odgovornost za eventualne štete koje mogu nastati kao posledica primene informacija prikazanih u člancima bez obzira na njihov tip.
Aplikacija za upravljanje korisničkim računom i uslugama nudi funkcionalnost odnosno mogućnost premeštanja usluga koje se poseduju u račun drugog klijenta Hostico. Realizacija ovog premeštanja zahteva pristup računu vlasnika, jer se samo odavde može inicirati ovaj transfer, kao i na poštansku adresu vezanu za korisnički račun za potvrdu transfera. Kao rezultat mera bezbednosti koje su nametnute, Hostico ne preuzima odgovornost za izvršene transfere. Vlasnik usluge je klijent koji poseduju uslugu u računu u trenutku zahtevanja bilo kakvih informacija ili radnji na toj usluzi.
Hostico nije i ne može biti odgovoran za rešavanje bug-ova ili incidenata u okviru intervencija na aplikacijama koje se koriste u situaciji kada proizvođači / dobavljači tih aplikacija nemaju dostupno rešenje za ispravljanje ovih bug-ova ili ako prestanu da nude tehničku podršku.
Hostico ne preuzima odgovornost u vezi sa licenciranjem softverskih proizvoda koje koristi Klijent, osim onih koje je obezbedio Hostico.
VII. Integritet podataka
U slučaju Shared hosting naloga i servera koje mi administriramo, odgovorni smo za sigurnost servera, ali ne i za aplikacije instalirane od strane klijenta.
Hostico ne preuzima odgovornost za postojeće sigurnosne propuste u aplikacijama klijenta i za eventualne štete prouzrokovane njihovim iskorišćavanjem.
Odgovornost u ovom pogledu leži na administratoru, odnosno razvojnniku aplikacije.
Hostico ne preuzima odgovornost za zaštitu ličnih elektronskih uređaja korišćenih za pristup ugovorenim nalozima/uslugama. Na korisniku je da se pobrine da su kako aplikacije instalirane/korišćene na hosting nalozima, tako i njihovi lični uređaji ažurirani i zaštićeni.
Korisnik će imati pristup računima putem kombinacije korisničkog imena i lozinke. On je odgovoran za održavanje ovih podataka, kao i drugih osetljivih informacija, u sigurnim uslovima.
Korisnik će biti odgovoran za bilo kakvu zloupotrebu koja nastane korišćenjem ovih podataka, bilo autorizovanim ili neautorizovanim. Ako sazna da treća neautorizovana osoba poznaje ove podatke, treba ih odmah resetovati.
Opis uslova pod kojima se obavljaju i čuvaju backup-ovi je dostupan na adresi backup Hostico .
Ipak, treba imati na umu da ne pružamo nikakvu garanciju za integritet sigurnosnih kopija i jedina odgovornost za postojanje sigurnosne kopije podataka je vlasnik tih podataka.
VIII. Podrška / Asistencija
Identifikacija
Podrška za usluge koje se nude dostupna je putem metoda i tokom vremenskog okvira predstavljenog na kontakt stranici, bez obzira na tip ugovorene usluge.
U zavisnosti od informacija i / ili zahteva za operacijama, operateri Hostico mogu pristupiti identifikaciji klijenta kao vlasnika usluga koje su predmet njegovih zahteva.
Metode identifikacije variraju u zavisnosti od načina kontakta koji klijent koristi, na sledeći način:
- telefonski - zahtjev za informacijama koje se nalaze u korisničkom računu kao i PIN za podršku
- chat - autentifikacija u korisničkom nalogu
- mail respektiv tiket - korišćenje poštanske kutije vezane za korisnički račun za slanje zahteva
Odbijanje usklađivanja sa zahtevima Hostico otežava identifikaciju prava svojine i rezultiraće nemogućnošću odgovora na podnete zahteve.
Vrijeme odgovora
Hostico pokušava da ponudi vreme odgovora ispod 60 minuta za zahteve poslate putem emaila odnosno tiketa. Ovo vreme može biti, međutim, pod uticajem složenosti same prijave kao i broja postojećih zahteva u tom trenutku.
Razmena informacija telefonski, odnosno putem aplikacije za podršku, iako se odvija u realnom vremenu, ne garantuje odmah rešenje predstavljene situacije.
Telefonska podrška
Telefonska podrška se ne može koristiti kao metoda istraživanja odnosno otklanjanja problema u realnom vremenu.
Svaka zahtev koji zahteva vreme istraživanja duže od 5 minuta biće usmeren na alternativne kanale pomoći.
Hostico zadržava pravo da prekine pomoć pruženu u vezi sa klijentom u izuzetnim slučajevima, kao što su:
- zloupotreba zahtjeva za podršku
- jezik i ponašanje nedoličnog karaktera prema članovima tima Hostico
Okvir zahtjeva kao zlostavljajućih ili jezika, ponašanja kao nepristojnog, uvredljivog je u nadležnosti Hostico.
Bilo koji zahtjev koji je izvan sfere podrške koju pruža Hostico u okviru VPS Managed i Dijeljene Hosting će biti tretiran putem radnih sati podrške odnosno usluge Managed Hosting.
Ove zahtjeve uključuju, ali nisu ograničeni na:
- konfiguracije uređaja i klijenata za e-poštu
- podrška za instalirane aplikacije
- bilo koja druga zahtjev izvan sfere standardne podrške Hostico
Klijenti koji pružaju usluge Hostico trećim stranama imaju odgovornost da upravljaju uslugama koje se nude toj trećoj strani i da joj obezbede neophodnu tehničku podršku.
Hostico u ovim situacijama neće obezbediti tehničku podršku tim trećim stranama u odsustvu mogućnosti identifikovanja i određivanja prirode odnosa između klijenta Hostico i treće strane.
VPS Hosting
Odgovornost Hostico u okviru VPS usluga je ograničena na funkcionisanje i osiguranje internet konekcije za iste. Usluge instalirane na VPS-u ne spadaju pod nadležnost Hostico osim u slučaju kupovine Managed VPS usluge.
Osim ponuda ili promocija gde je pomoć specificirana kao besplatna u okviru VPS usluga, pomoć nije uključena besplatno.
Kupci koji žele da izvrše operacije van standardnih usluga podrške mogu kupiti sate podrške.
Hostico zadržava pravo da odbije instalaciju novih aplikacija, usluga, biblioteka čak i u okviru kupljenih sati podrške / administracije.
Upravljani VPS
Usluga upravljanja VPS-om je dostupna samo za VPS-ove kupljene zajedno sa kontrolnim panelom dostupnim u ponudi Hostico.
U okviru usluge upravljanja, klijent neće imati pristup autentifikacionim podacima sa super korisničkim pravima na nivou servera.
Administracija se odnosi i svodi na usluge i aplikacije potrebne za funkcionisanje standardnog hosting servera koje pruža instalirana kontrolna tabla.
Među njima nabrajamo: web server, mail server, server za baze podataka, kontrolna tabla, ftp server, programski jezici potrebni za pokretanje aplikacija klijenata.
Svaka zahteva za instalacijom ili konfiguracijom nekih usluga odnosno aplikacija eksternih ovim i kontrolne table biće podložna i obrađena u okviru kupljenih sati podrške.
Administracija servera od strane Hostico obuhvata sledeće operacije:
- instalacija i konfiguracija kontrolne ploče sa pripadajućim uslugama
- instalacija i konfiguracija vatrozida
- periodična ažuriranja instaliranih servisa
- monitoring i intervencija 24/7
- optimizacije na nivou usluga
- automatizacije na nivou servera
Nepodnijet / IaaS
Vlasnici usluga tip IaaS dobijaju besplatnu pomoć samo u vezi sa funkcionisanjem kupljenih usluga i njihovom interkonekcijom na nivou infrastrukture.
Konfiguracije VPS-ova, mreža, spoljnog skladišta itd. ne spadaju u ovo.
Prelazak na Managed VPS je moguć samo uz kupovinu novog VPS-a sa tom opcijom.
Vlasnici ovih usluga mogu imati dodatnu tehničku podršku samo kupovinom sati podrške.
Klijenti sa VPS-ima koji su u njihovom upravljanju biće obavešteni u slučaju da VPS bude identifikovan kao zaražen ili kompromitovan zbog aktivnosti na mreži ili kao rezultat aktiviranja drugih pokazatelja koje Hostico prati.
U zavisnosti od ozbiljnosti situacije i aktivnosti VPS-a, biće preduzete različite mere nakon kontaktiranja klijenta kao što su: prekidanje povezanosti sa javnom mrežom, isključivanje VPS-a, itd.
Klijenti imaju odgovornost da identifikuju i uklone izvor kompromitovanja kao i alate koje su napadači koristili na VPS-u za ponovno stavljanje u funkciju, i/ili mogu izabrati da angažuju novi VPS za vraćanje validnih podataka koje poseduju.
U slučaju da klijent ne interveniše, ne preuzima odgovornost i problematična aktivnost VPS-a ne prestaje, Hostico zadržava pravo da suspenduje funkcionisanje istog na neodređeno vreme.
Zajedničko hostovanje
Kupci paketa tipa dijeljeno / shared imaju koristi od 24/7 podrške u vezi s radom i funkcionalnošću usluga instaliranih na serveru. Zahtevi izvršeni van ove sfere mogu biti klasifikovani i ponuđeni ili u okviru drugih usluga Hostico ili u okviru kupljenih sati podrške.
Na nivou dijeljenog servera neće se implementirati izmene koje bi uticale na rad usluga, odnosno servera za ostale klijente na tom serveru.
Vlasnici usluga dijeljene hosting / shared hosting mogu odabrati kupovinu sati podrške za izvođenje operacija koje nisu uključene u standardnu podršku.
Upravljano Hosting / xCMS
Klijenti koji žele pomoć u vezi sa izvršavanjem različitih operacija u okviru aplikacija koje su instalirali mogu ugovoriti uslugu xCMS.
Primjenjuju se uslovi definisani za uslugu Managed Hosting / xCMS.
Reseller Hosting
Poput vlasnicima usluga tipa Shared Hosting, klijenti sa Reseller paketima imaju koristi od podrške 24/7 za funkcionisanje pruženih usluga.
Migracija podataka
Transfer podataka klijenata je operacija koju sprovodi tim Hostico sve dok je odredišni server deo Hostico mreže i operacija ne potpada pod druge klauzule ovih uslova i odredbi.
Ova operacija ne podrazumeva nikakve troškove u sledećim slučajevima:
- na osnovu inicijalne narudžbe određenih usluga paketa hostinga unutar usluga Deljenog Hostinga, Resellera i Administriranog VPS-a
- između servera u mreži Hostico kao rezultat operacije nadogradnje / smanjenja osim onoga što je navedeno u opisu ovih operacija
Operacija će biti naplaćena u okviru radnog vremena podrške u sledećim slučajevima:
- transfer na VPS-ove koji su u administraciji klijenta
- prenosi podataka zatraženi 30 dana od aktivacije Hostico usluge za račune / sajtove / aplikacije različite od glavnog računa usluge na koji se vrši prenos
- u slučaju da zbog akcije / neakcije klijenta suprotno uputstvima Hostico, transfer podataka mora biti ponovo započet
- Svaka operacija koja se ne može izvršiti putem automatskih sredstava i zahteva manuelnu ili prilagođenu intervenciju.
Zbog višestrukih kombinacija mogućih podešavanja, kako za aplikaciju, tako i za programski jezik, ne možemo ponuditi apsolutnu garanciju, niti preuzimamo odgovornost za optimalno funkcionisanje sajta/aplikacije nakon promene paketa, migracije ili kloniranja aplikacija. Svaki korisnik može imati sopstvene konfiguracije, koje mogu uticati na performanse i kompatibilnost sa specifičnim uređajima i okruženjima. Klijent treba da se uveri da su podaci migrirani prema zahtevu i, u slučaju email adresa, korisnik je odgovoran za podešavanje/rekonfiguraciju email klijenata koje koristi.
Hostico ne može biti odgovoran za eventualne greške u funkcionisanju ili poteškoće u pristupu određenim funkcionalnostima, koje mogu nastati kao posledica migracije između različitih servera, kako na nivou sajta/aplikacije, tako i na email adresama.
Radno vreme podrške
Satnice za podršku predstavljaju vreme dodeljeno zahtevima klijenta tokom meseca. One se dele na 2 kategorije i to:
- časova podrška koja se nudi implicit u okviru kupljenih usluga
- dodatne sate podrške, kupljene za izvršenje zadataka van standardne podrške
Glavna razlika među njima je data po vremenskom periodu važenja i mogućnosti akumulacije.
Satovi podrške koji se pružaju implicit važe samo na mesečnom nivou, isključujući na kraju svakog meseca hostinga i ne mogu se akumulirati sa onima iz narednog meseca.
Kupovina satova podrške direktno može se akumulirati sa drugim satovima podrške i oni ne isteknu.
Kupovina satova podrške ne garantuje preuzimanje ili rešenje zahteva upućenih timu Hostico.
Brojanje sati podrške na nivou upućenih zahteva tehničkom timu biće realizovano na osnovu vremena dodeljenog rešenju problema od strane tehničkog operatera Hostico.
Satovi podrške biće brojati za sve tehničke zahteve ostvarene u okviru VPS Managed usluga, bez obzira na način kontaktiranja, brojanje se vrši kako za direktne zahteve podnete od strane nosioca, tako i od strane bilo kojih trećih strana kojima je dato pravo na tehnički zahtev.
Pod operacijama koje nisu uključene u standardnu podršku podrazumevamo svaku akciju koja može biti izvršena direktno od strane klijenta (sa ili bez uputstva tima za podršku Hostico), međutim iz raznih razloga se zahteva izvršenje od strane tehničkih operatera.
IX. Pravila RESELLER plana / VPS plana
Klijent ima pravo na sopstvene ugovore zasnovane na online prisustvu koju pruža Hostico. U ovom slučaju, klijent ostaje, iz naše perspektive, glavni ugovorni partner. Klijent je dužan da prosledi termine i uslove navedene u ovom dokumentu svim trećim stranama sa kojima dolazi u kontakt i da se pobrine da oni razumeju, prihvataju i pridržavaju se istih.
U slučaju promjena koje treba da izvrši klijentima reselera / vlasnika VPS-a, on je obavezan da saradnju. Na zahtev, on treba da nam dostavi kontakt podatke svojih klijenata. Hostico zadržava pravo da direktno zahtijeva pisanu potvrdu za bilo kakve promjene koje treba izvršiti na klijentima reselera / vlasnika VPS-a.
Reseller / vlasnik VPS-a je odgovoran za svaku povredu uslova i odredbi koju izvrše njegovi klijenti. To uključuje i finansijsku odgovornost za bilo kakvu štetu prouzrokovanu kao rezultat ovih povreda.
Reseller / vlasnik VPS-a se slaže da oslobodi Hostico svih potraživanja koja mogu proizaći od trećih strana i drugih ugovornih partnera.
X. Politika sadržaja
Službe koje nudi Hostico vam daju slobodu da učitavate, razvijate i koristite aplikacije kako za privatnu tako i za komercijalnu upotrebu.
Korišćenje raznih aplikacija putem usluga Hostico podliježe Uslovima i Odredbama tih aplikacija.
Odgovornost klijenta je da identifikuje informacije koje se odnose na njega i na informacije koje pripadaju drugim fizičkim i pravnim licima, kao i bilo kojim drugim entitetima.
Poštovanje i pridržavanje autorskih prava, registrovanih zaštitnih znakova i drugih tipova intelektualne svojine pada na teret klijenta i stoga se klijent obavezuje da neće objavljivati sadržaj koji bi mogao da krši prava trećih strana ili važeće zakone.
Opremu i mrežu Hostico mogu se koristiti samo u zakonite svrhe.
Prijenos, pohrana ili distribucija bilo kakvih informacija, podataka ili materijala koji krše važeće zakonske odredbe ili koji, izravno ili neizravno, mogu olakšati kršenje bilo koje zakonske odredbe, je zabranjena.
Pod nikakvim uslovima i u nikakvim okolnostima usluge koje pruža Hostico neće biti korišćene za komunikaciju, upućivanje na ili usmeravanje ka nijednom (ni jednoj) od sledećih.
- materijali ili informativni sadržaj koji krši autorska prava, prava na oznake kao i bilo koja druga prava intelektualne svojine koja pripada trećem licu
- nudes, pornografija, bilo koja slika ili tekst sa seksualnim ili opscenim sadržajem, bez poštovanja važećih zakonskih uslova
- pornografija djece
- prijetnje, zlostavljanje, uznemiravanje, klevetničke izjave
- bilo koja slika ili tekst koji je namenjen da podstiče ksenofobiju;
- tekst ili materijali nasilne prirode
- sadržaj koji je klevetnički, uvredljiv, omalovažavajući ili calumnios
- sadržaj rasne ili diskriminatorne prirode
- sadržaj koji je îzavajući, lažan, zbunjujući ili prevarantski
- sadržaj koji narušava privatnost treće strane ili krši njena zakonita prava
- vulgaran sadržaj, opscen, nepristojan ili nezakonit
- virusi, trojanski konji ili slične
- piratski softver ili onaj koji se obraća onima koji piratizuju softver ili praktikuju bilo koje slične aktivnosti
Klijent se obavezuje da odgovori na zahteve Hostico u vezi sa pritužbama trećih lica u vezi sa sadržajem sajta u roku od 5 dana od prijema obaveštenja putem e-mejla. Hostico nije obavezan da proverava ili revidira sadržaj objavljen od strane klijenata.
Hostico zadržava pravo da ukloni ili izmeni po sopstvenom nahođenju bilo koji sadržaj klijenta za koji se utvrdi da krši ove uslove i odredbe uz prethodno obaveštenje.
Hostico zadržava pravo da suspenduje nalog bilo kog klijenta koji krši ove odredbe bez prethodnog obaveštenja.
U slučaju da klijent prikuplja/processira lične podatke, njegova je odgovornost da osigura da je ovo prikupljanje/processiranje u skladu sa važećim zakonodavstvom.
X. Politika korišćenja
Ova politika je neophodna za zaštitu kvaliteta hosting usluge.
Želimo da izađemo u susret zahtevima svih naših klijenata pružajući kvalitetne usluge, cilj koji se može postići uključujući i podršku klijenta.
Način na koji klijent koristi usluge koje pruža Hostico usko je povezan sa dobrom funkcijom opreme i mreže, a neophodno je obezbediti odgovarajuće okruženje za pružanje hosting mogućnosti.
Ne dozvoljavamo korišćenje programa koji rade încontinuu în pozadini.
Ne dozvoljavamo izvršavanje skripti putem cronova postavljenih na intervale kraće od 5 minuta.
Ne dozvoljavamo korišćenje CGI skripti.
Sljedeće aktivnosti su zabranjene:
- korišćenje Hostico usluga u svrhu kreiranja ili prenosa računarskih virusa, crva, flooding-a, mail bombinga ili uključivanje u napade tipa denial of service
- korišćenje skripti za proxy ili IRC, ili tipa FormMail, PhpShell ili sličnih, uključujući komercijalne skripte koje sadrže poznate sigurnosne propuste, chat sobe, wap chat; IRC botovi Egg Drops, torrent trackeri, itd, top sajtovi, online igre (osim onih flash)
- prikupljanje ličnih informacija za korišćenje u ilegalne svrhe
- neovlašćeni pristup podacima, sistemima ili mrežama (fishing, spoofing, proxy, hacking, sniffing, itd), uključujući bilo kakve pokušaje ispitivanja, skeniranja ili testiranja ranjivosti sistema ili mreže ili kreiranje bezbednosnih propusta bez odobrenja vlasnika mreže ili sistema
- bilo koja intervencija na usluzi koju pruža korisniku, na serveru ili mreži kao što su: mail bombing, flooding, namerni napadi na preopterećenje sistema
- falsifikacija TCP-IP paketa
- za učitavanje zaraženih, oštećenih datoteka ili bilo kojeg drugog softvera ili aplikacije slične prirode koja bi mogla nanijeti štetu trećoj strani
- za ograničavanje ili sprečavanje bilo kog drugog korisnika da koristi usluge Hostico
- za prikupljanje ili sakupljanje informacija ili adresa e-pošte trećih strana bez njihovog pristanka
Bilo koja pokušaj da se nanese šteta serverima ili klijentima je strogo zabranjena. Svaka aktivnost koja utiče na normalno funkcioniisanje servera biće smatrana zlostavljanjem i biće ocenjena kao pokušaj ometanja drugih klijenata smeštenih.
Bilo koji skript koji podrazumeva potencijalni rizik po bezbednost ili može uticati na performanse servera ili bezbednost mreže biće automatski zatvoren ili uklonjen, bez prethodne obavesti.
Hostico zadržava pravo da brzo deluje u cilju uklanjanja, blokiranja ili resetovanja pristupa bilo kojem nalogu, aplikaciji, aktivnosti ili informacijama koje po svojoj prirodi mogu uticati na funkcionisanje opreme u vezi sa mrežom Hostico ili mogu povrediti prava trećih lica.
U cilju dobrog funkcionisanja razmene elektronskih poruka, sledeće odredbe moraju biti uzete u obzir od strane klijenta.
U skladu sa zakonskim odredbama, zabranjeno je obavljanje komercijalnih komunikacija putem elektronske pošte, osim u slučaju kada je primalac unapred izrazio svoj izričiti pristanak da prima takve komunikacije.
Lista mailova / Newsletter
Mogu se operisati email liste pod uslovima da osobe daju izričitu saglasnost u tom pogledu, saglasnost koja mora biti zabeležena od strane operatora liste i čuvana tokom celog trajanja email liste.
Hostico zahteva da svaki email sa komercijalnim karakterom ili kao deo mailing liste sadrži jednostavne i vidljive opcije "double opt in/double opt out".
Masovno slanje email-ova dovodi do trošenja resursa servera, a ova akcija ima negativan uticaj na kvalitet usluga koje klijent prima i stoga imamo nekoliko preporuka u tom pogledu:
- slanje treba izvršiti rano ujutro (do 09:00) ili uveče posle 22:00
- slanje da bude ograničeno na nekoliko desetina e-mailova / minut
Nerespektovanje ovih preporuka može dovesti do:
- aglomeracija email servera zbog vrlo velikog protoka zahteva, što može dovesti do blokade email servera u nekim slučajevima
- stavljanje IP adrese koja šalje na više spam lista, s reperkusijama za sve klijente koji hostuju aplikacije na dotičnom serveru
- vrlo niska ocjena na nivou usluga emaila poput Yahoo, Gmail, itd.
- veliko kašnjenje u slanju email-ova
- dostava na druge email servere može postati nemoguća
- uticaj svih klijenata povezanih na mrežu zbog neispravnog rada servera.
Hostico ne ograničava broj mailova koji se mogu slati na sat, ali prati SMTP saobraćaj i zadržava pravo da interveniše, uključujući brisanje poslatih poruka i kontaktiranje klijenta u slučaju kada smatramo da određena pošiljka ne spada u obim koji je uključen u kupljeni paket usluga ili šteti radu servera.
U slučaju da klijent poseduje listu mailova, preporučuje se da kontaktira Hostico radi utvrđivanja dobrih praksi slanja, kao i uklapanja u optimalni paket usluga za njega.
Limit jednog priloga je 25MB. Maksimalni broj primaoca poruke je 25.
Ne preporučujemo / ne dozvoljavamo slanje sa većim brojem CC/BCC pretplatnika jer, u slučaju da je samo jedna adresa među odredištima pogrešna/nefunkcionalna, cela poruka će ostati zaključana na serveru.
U cilju izbegavanja bilo kakvih negativnih efekata na rad usluga, Hostico zadržava pravo da u bilo kojem trenutku ograniči određene parametre usluge e-pošte koja se pruža klijentima.
Politika protiv spama
Slanje neželjene komercijalne pošte (SPAM) za promociju bilo kojeg sajta koristeći naše servere ili preko servera trećih strana za promociju bilo kojeg sajta ili bilo koje aplikacije hostovane na mreži Hostico imaće kao posledicu suspenziju ili otkazivanje hosting naloga klijenta, bez prethodne obavesti.
Hostico ne dozvoljava korišćenje svojih usluga direktno ili indirektno za slanje, prenos, manipulaciju ili isporuku email poruka:
- nesolicitane (spam) sa kršenjem bilo kojeg postojećeg zakona u vezi s tim
- ka adresama e-pošte dobijenim putem metoda prikupljanja
- ka adresama koje su nepotpune ili netačne
- koji se ne pridržavaju najboljih industrijskih praksi
- ka listama kupljenim, iznajmljenim ili posuđenim
- ka listama koje će generisati visoku količinu SPAM prijava
- ka adresama koje će dovesti do stavljanja IP-a na liste crnih ovih
- koji koriste ili sadrže lažne header-e
- koji koriste ili sadrže nepostojeće domene
- koje skrivaju ili pokušavaju da otežaju otkrivanje tačke porekla prenosa
- koje koriste druge obmanjujuće metode adresiranja
- koji koriste ime domene treće strane bez njihovog pristanka
- poslati kroz server treće strane bez njihovog pristanka
- koje sadrže lažne ili obmanjujuće informacije
Klijent se obavezuje da odgovori na zahteve Hostico u vezi sa žalbama trećih strana o njegovom radu u roku od 5 dana od slanja obaveštenja.
Hostico zadržava pravo da u bilo kojem trenutku zatraži dokaze o pristanku koji je korisnik dao operatoru liste u vezi sa slanjem poruka.
Hostico zadržava pravo da zatraži od operatora liste metode prijave/odjave koje su predstavljene korisnicima.
Hostico zadržava pravo da suspenduje delatnost naloga u slučaju da se ovi uslovi ne poštuju.
Slanje / prijem maila
Hostico ne može garantirati isporuku email poruka poslanih sa opreme odnosno mreže Hostico u Inbox primaoca.
Hostico takođe ne može garantirati isporuku mail-ova bez obzira na lokaciju pošiljaoca/primaoca (interno/eksterno mreži Hostico).
Slanje odnosno prijem e-maila može biti pogođeno više unutrašnjih ili spoljašnjih faktora, među kojima navodimo:
- poštanske sandučiće bez dostupnog prostora koji više ne mogu primati poruke
- IP adrese pošiljaoca uključene u razne liste zabranjenih adresa čije povezivanje sa odredišnim mail serverom je blokirano
- disfunkcionalnosti u vezi sa serverima pošiljaocima/primaocima
- disfunkcionalnosti na nivou interne/eksterne mreže
- mail serveri sa agresivnim spam filtrima
- sadržaj e-pošte koji server primaoca/pošiljaoca smatra spamom
- prilozi koji premašuju dozvoljene dimenzije servera pošiljaoca/primatelja
- privremena odbacivanja email poruka kao rezultat nekih greylisting politika
- itd.
Posvećen IP
Stanje IP adresa dodijeljenih klijentima se provjerava unaprijed prije stvarne dodijele.
Provjera uključuje, ali nije ograničena na: stanje IP adrese na raznim blacklist-ovima, reputaciju iste itd.
Stoga će naknadna promjena IP adrese biti ostvarena samo iz opravdanih razloga. Zahtjev za promjenu IP adrese može biti odbijen ili naplaćen u slučaju da je, kao posljedica akcija preduzetih od strane klijenta, stanje i reputacija IP adrese bila pogođena.
Promjena posvećene IP adrese će uključivati jednokratnu taksu od 10€
Usluge sa posvećenim IP-om uključuju jedan posvećeni IP koji će biti dodeljen svim domenima, poddomenima i računima koji će raditi pod tom uslugom. U slučaju da se želi razdvajanje nekih domena, poddomena ili računa na druge posvećene IP-ove, neophodna je posebna kupovina istih.
Dodela IPv6 (gde je to moguće) se vrši paralelno sa dodelom IPv4 iz razloga što se ona ne isključuju međusobno. Usluga koja se pruža će raditi istovremeno na IPv4 i IPv6. Na zahtev klijenta, IPv6 adresa može biti uklonjena.
XII. Resursi
Svaki nalog za deljenje hostinga ima vlastite resurse u zavisnosti od tipa kupljenog paketa. Detaljna lista ovih resursa može se pregledati pristupanjem stranici korišćenje resursa
Svi nalozi se prate kako bi se pratila potrošnja njihovih resursa.
Hostico zadržava pravo da kontaktira klijenta u vezi sa unapređenjem postojećeg paketa ili sa predlozima za unapređenje performansi ako su jedan ili svi resursi hostovanog naloga često korišćeni na svojoj maksimalnoj kapacitetu.
Na zajedničkim hostingu računima ne mogu se skladištiti datoteke veće od 500 MB, osim sigurnosne kopije računa.
Hostico usluge se ne mogu koristiti za audio i video striming, deljenje datoteka, deljenje slika.
Takođe je zabranjeno korišćenje naših servera kao skladišta (npr: filmovi, mp3, slike, arhive, softverski paketi itd.)
Hostico zadržava pravo da suspenduje bez prethodne obavijesti aplikacije ili naloge čija aktivnost ometa ili utiče na bilo koji način na dobro funkcionisanje servera.
Reseller plan omogućava besplatno kreiranje/dodavanje do 10 hosting account-a, uključujući i sam resellerov account. Klijenti koji žele da kreiraju/dodaju veći broj account-a imaju mogućnost kupovine viših limita od podrazumevanih.
U slučaju VPS-a koje upravlja Hostico, moguće je da licenca kontrolne table instalirane na VPS-u nameće ograničenje na broj account-a i/ili domena koje mogu biti kreirane unutar te licence. Ovo ograničenje može biti bilo kada promenjeno i/ili uklonjeno izvršavanjem downgrade/upgrade na licenci koja se odnosi na kontrolnu tablu.
Prostor koji se nudi VPS paketima predstavlja ukupnu vrednost dodeljenu serveru, ali ne i vrednost koju će klijent direktno koristiti za svoje podatke (web datoteke, baze podataka, mejlove).
Od ukupnog dodeljenog prostora deo će biti zauzet/upotrebljen od strane operativnog sistema instaliranog na VPS-u, kao i eventualne kontrolne table. Direktno dostupni prostor za klijentove podatke biće manji.
Deo ovog prostora takođe mora uvek biti dostupan za mogućnost ažuriranja operativnog sistema i drugih aplikacija instaliranih na njemu.
Vlasnici VPS-ova kojima upravlja Hostico biće automatski obavešteni kada resursi dostupni na VPS-u počnu da se približavaju kritičnom nivou kako bi mogli preduzeti potrebne mere.
U slučaju da klijent ne preduzme nijednu meru za povećanje dostupnog prostora za skladištenje i ako on padne ispod 1% odnosno 1GB, Hostico zadržava pravo da suspenduje rad VPS-a kako bi zaštitio informacije koje se nalaze na njemu.
Za predstavljanje proširenih mogućnosti karakteristika usluga koje se nude, u nekim situacijama mogu se koristiti reči poput "Neograničeno" i/ili "Nekontrolisano" u svrhu njihovog opisivanja.
Ove reči se odnose na kapacitet korišćenja velike količine resursa i ne na mogućnost nekontrolisanog korišćenja tih resursa, tačnije bez postojanja gornje granice koja se odnosi na njih.
Te granice unutar resursa koji se mogu kreirati odnosno dodati (email adrese, poddomeni, parkirani domeni, domeni u završnoj fazi, itd) su postavljene na broj (količinu) 999.
Što se tiče granice za mesečni saobraćaj, ona je određena propusnošću dodeljenom ugovorenoj usluzi, pri konstantnoj brzini od XMb/s (propusnost/sekundi) nije moguće prekoračiti saobraćaj od X*S/Mesečno (propusnost/sekundi * broj sekundi u mesecu).
Korišćenje resursa
VPS Dijeljen
U okviru VPS-ova sa deljenim resursima, konstantna maksimalna upotreba ovih resursa je zabranjena.
Hostico će pratiti potrošnju resursa i obavestiti klijenta u slučajevima kada potrošnja prekorači sledeće pragove:
- CPU 100% za periode duže od 30 minuta
Klijent će imati mogućnost da ili identifikuje i reši nastalu situaciju ili da migrira na Dedicirani VPS. Hostico zadržava pravo da suspenduje rad VPS-a u slučaju da njegovi procesi utiču na pravilno funkcionisanje drugih VPS-ova na čvoru VPS-a ili u slučaju ignorisanja više obaveštenja poslato u vezi s tim.
Posvećeni VPS
Resursi dodijeljeni za ove tipove VPS-a su posvećeni 100%.
Korišćenje njih može stoga biti izvršeno na maksimalnom nivou tokom dužih perioda.
XIII. Važenje
Ovaj dokument važi na neodređeno vreme.
Hostico zadržava pravo da unese izmene u ovaj dokument, zbog čega se klijenti mole da ga povremeno konsultuju.
Izmene koje su izvršene na ovom dokumentu dostupne su na adresi: Ažuriranja uslova
U slučaju značajnih izmena, klijenti će biti obavešteni putem elektronske pošte.
Ako imate dodatna pitanja, molimo vas da nas kontaktirate.
Poslednja ažuriranja 02.04.2025
Ovaj dokument je neformalni prevod. Verzija sa pravnom snagom je originalni dokument na rumunskom jeziku. U slučaju neslaganja, verzija na rumunskom jeziku ima prednost.