Termini xCMS

Uslovi i odredbe funkcionisanja xCMS

Opšte informacije xCMS
Opšte informacije xCMS
Sadržaj

I. Opšte
II. Administracija Aplikacije
III. Trajanje
IV. Promjene u funkcionisanju, odnosno izgledu aplikacije/sajta
V. Troškovi
VI. Podrška / Pomoć
VII. Dostupnost
VIII. Ograničenje administracije
IX. Ograničenje odgovornosti
X. Razvojne usluge
XI. Finansijski

I. Opšte

Upravljanje aplikacijama koje su navedene na stranici za predstavljanje usluge biće obavljeno u skladu sa ovim uslovima i odredbama.

II. Administracija Aplikacije

Korisnik se obavezuje da delegira Hosticu pristup pravima administracije, koji će biti jedini koji će imati ova prava tokom trajanja usluge.
Preporučujemo ovu praksu u cilju eliminisanja mogućnosti izvršenja pogrešnih konfiguracija, odnosno instalacije/deinstalacije/aktualizacije problematičnih ekstenzija/tema.

Uskoro ćemo ažurirati ekstenziju/temu/aplikaciju nakon što budu dostupna službena ažuriranja, osim hitnih sigurnosnih ažuriranja koja će biti primenjena odmah nakon što postanu dostupna, čak i tokom dana ako je potrebno. Ažuriranje ekstenzija, tema i aplikacije će se odvijati najviše 2 puta mesečno. Ograničavamo broj ažuriranja radi boljeg grupisanja i procene njihove kompatibilnosti s ostalim elementima koji čine aplikaciju.
Trudićemo se da ne utičemo/prekidamo funkcionalnost sajta, obavljajući radove na održavanju u izolovanim okruženjima (staging ili klonovi), a zatim će biti kopirani i u produkciono okruženje.
Ne možemo garantovati potpunu odsutnost neugodnih događaja. Ažuriranje ekstenzija/tema kupljenih od strane klijenta i dostupnih samo njemu biće izvršeno samo nakon što se obezbede odgovarajuće ekstenzije/teme.

III. Trajanje

Početni proces optimizacije, odnosno osiguranja aplikacije varira između 5-15 radnih dana, počinjući od trenutka preuzimanja aplikacije / sajta od strane tima xCMS.
Tokom ovog perioda, moguće je da bude kontaktiran klijent radi pružanja informacija vezanih za funkcionalnost/aspekt aplikacije.

IV. Promjene u funkcionalnosti, odnosno izgledu aplikacije/sajta

Tokom procesa optimizacije, kao i osiguravanja, može biti potrebno uklanjanje/zamjena nekih ekstenzija, odnosno tema.
Ova potreba će biti saopštena, a odluka će pripasti klijentu. Podrazumijeva se da će proces optimizacije, odnosno osiguravanja biti ograničen zadržavanjem određenih ekstenzija/tema.

V. Troškovi

Početna cijena, odnosno jedanputni trošak usluge je 200€ u inicijalnom procesu, gde su implementirani svi koraci uključeni u uslugu.
Mjesečna naknada za klijente koji se odluče za upravljanje i nadgledanje aplikacije iznosi 25€.
Takođe, u zavisnosti od aplikacije koja se koristi i njenih potreba, može se preporučiti kupovina nekih ekstenzija, odnosno premium tema.
Eventualni troškovi nabavke ovih ekstenzija, odnosno tema, snosiće klijent.
Usluge razvoja biće naplaćene u okviru sati podrške.

VI. Pomoć / Podrška

Zbog brojnih situacija koje mogu nastati, a koje ne možemo predvidjeti uzimajući u obzir mnoštvo tema, odnosno ekstenzija korištenih u svakoj pojedinačnoj aplikaciji, podrška za upravljanje njima biće pružena isključivo putem sistemskog ticketinga i to samo u intervalu od 08:00 do 16:00 P-P.
Pretpostavljamo da osoba koja traži podršku za određene aspekte aplikacije ima osnovna znanja o tehnologiji vezanoj za aplikaciju i usluge koje se nude. Zadržavamo pravo da ograničimo nivo podrške koji ćemo pružiti u nedostatku ovih znanja.
Podrška će se pružati na principu best effort - nemoguće je poznavati sve dostupne ekstenzije/teme, nekompatibilnosti, ranjivosti i situacije koje njihova instalacija može stvoriti.

Kao rezultat usluga koje se pružaju na xCMS stranici, odgovorićemo na sledeće zahteve vezane za administraciju aplikacija unutar limita od 2 sata (neprenosi se) mesečno:

  • popravka ekstenzije/teme/aplikacije
  • optimizacije aplikacije (vreme učitavanja, keširanje, itd)
  • konflikti ekstenzija/tema
  • instalacija ekstenzije


Nećemo pružati usluge:

  • dizajn/redizajn/stilizacija/brendiranje
  • optimizacija / konsultacija za SEO
  • razvoj teme/ekstenzije
  • integracija aplikacija trećih strana (bilo koja koja nije napravljena za korišćenje na toj platformi)


Ako postoje nejasnoće u vezi sa kategorizacijom potreba odnosno zahteva, može se kontaktirati odgovarajući odeljak usluge za razjašnjenje istih.

VII. Dostupnost

Usluga je dostupna samo u okviru Hostico hosting paketa.
Prihvat sajteva u ovu uslugu će se vršiti samo na osnovu predstavljenih uslova i odredbi.
Zadržavamo pravo da odbijemo bilo koji sajt na osnovu bilo kojeg razloga koji smatramo validnim.

VIII. Ograničenje upravljanja

Administracija će biti ograničena samo na usluge i aplikacije opisane odnosno uključene na xCMS stranici.
Dodavanje/modifikovanje/zamena teksta/proizvoda/slika ili bilo kojeg drugog sadržaja, kao i validacija/registracija/odobravanje korisnika, narudžbina, komentara ili bilo koje druge usluge, odnosno vrste usluga ovakve ili slične vrste, nije uključena u ovu uslugu.

Uspeh operacija optimizacije, odnosno sigurnosti, takođe zavisi od nivoa personalizacije koji je donesen aplikaciji na nivou koda ili baze podataka.
U slučaju aplikacija koje su jako personalizovane zadržavamo pravo da klasifikujemo izvođenje operacija kao one koje su u razvoju.

IX. Ograničenje odgovornosti

Klijent je obavešten da ne preuzimamo odgovornost za izvršenje bilo kakvih administrativnih operacija, odnosno instalaciju/deinstalaciju/aktualizaciju ekstenzija/tema, kao i za neka podešavanja koja su izvršena na nivou aplikacije od strane njega. Ove operacije mogu doneti nepoželjne promene u prikazu, funkcionalnosti, performansama i, shodno tome, bezbednosti aplikacije. Preporučujemo da nas kontaktirate pre instalacije/uklanjanja/izmena/aktualizacije ekstenzije/teme kako bismo analizirali sporedne efekte. U slučaju da je potrebno vratiti prethodno stanje aplikacije kao rezultat izmena koje je izvršio korisnik, zadržavamo pravo da izvršimo ovu operaciju samo u okviru radnih sati podrške.

  • Ne garantujemo određeni PageSpeed rezultat ili određeno vrijeme učitavanja - sajt će biti optimizovan na najbolji mogući način, s obzirom na aplikaciju i instalirane/korisničke ekstenzije/teme.
  • Ne garantujemo optimizaciju aplikacije za sve dostupne uređaje, ponekad instalirane teme/ekstenzije mogu uticati na rad, odnosno prikaz sajta na određenim uređajima.
  • Ne možemo garantovati uspešno završenu ažuriranje. Uspeh ažuriranja zavisi od više faktora, među kojima su nivo prilagođavanja aplikacije i verzija aplikacije koja se koristi.
  • Ažuriranja između verzija sa velikim strukturnim ili funkcionalnim razlikama iste komponente (aplikacija, ekstenzija, tema, itd.) će biti predmet posebne analize troškova i vremena. Klijent će biti obavešten o ovom aspektu, a dalji tok procesa biće uslovljen njegovim prihvatanjem i potvrdom.
  • Šta možemo garantovati jeste da, u slučaju da ažuriranje ne bude uspešno izvršeno, vratićemo prvobitnu verziju sajta. Uvek pravimo rezervne kopije pre izvršenja ovog procesa.
  • Ne možemo garantovati impenetrabilnu sigurnost. Postoje ranjivosti verovatno neraportirane koje dovode do eksploatacije aplikacija/sajtova. Implementiraćemo kako specifične tako i generalne mere sigurnosti. Ipak, uvek će postojati mogućnost kompromitacije aplikacije/sajta.
  • Zaštita od određenih DDoS napada se vrši na nivou servera/mreže.
  • U slučaju kompromitovanja ne možemo garantovati povratak sajta. Često napadači unište sajt na način koji je nepovratan, a jedino rešenje je da ga ponovo izgradimo. U tim slučajevima sve što možemo da uradimo je da vam pomognemo da povratite što više podataka.
  • Ako klijent insistira da radi sa određenom ekstenzijom, temom, aplikacijom ili verzijom istih koje smo predstavili kao problematične, klijent preuzima odgovornost za incidente performansi ili sigurnosti uzrokovane tim.
  • U niti ni slučaj nećemo biti odgovorni za bilo kakvu štetu (uključujući, ali ne ograničavajući se na gubitke podataka ili profita, direktne ili indirektne kao rezultat prekida funkcionisanja sajta/aplikacije) kao rezultat sprovođenja predstavljenih operacija.
  • Zadržavamo pravo da prekinemo pružanje ove usluge u bilo kom trenutku saradnje, a povraćaj novčanih sredstava u ovoj situaciji vršiće se prema uslovima predstavljenim u odeljku Finansije ovog dokumenta.
  • Ne radimo sa piratiranim ekstenzijama ili temama.
  • U slučaju sprovođenja administrativnih operacija koje direktno ili indirektno utiču na mere preduzete za obezbeđenje ili optimizaciju sajta/aplikacije, operacija koje sprovode spoljni lica u odnosu na Hostico, zadržavamo pravo da zahtevamo kupovinu sati podrške u svrhu ponovnog sprovođenja svih operacija analize o performansama/bezbednosti sajta.
  • Bezbednost odnosno performanse aplikacije koja radi u deljenom okruženju direktno su povezane sa bezbednošću i potrošnjom resursa aplikacija sa kojima koegzistira. U ovim situacijama koegzistencije ne preuzimamo odgovornost za bezbednost odnosno performanse aplikacije, a preporuka je da se aplikacija pokreće u izolovanom okruženju posvećenom njoj.
  • Ne preuzimamo odgovornost u slučaju kompromitacije aplikacije/sajta zbog ekstenzije odnosno teme čija ažurirana verzija nije dostavljena od strane klijenta u situaciji kada samo on ima pristup preuzimanju nove verzije. U ovom slučaju situacija može biti rešena ili vraćanjem čiste sigurnosne kopije ukoliko ona postoji, radnja koja će biti izvršena besplatno, ili ponovnim skeniranjem i čišćenjem aplikacije, operacija koja će međutim biti izvršena uz naknadu unutar radnih sati podrške.

X. Usluge razvoja

Izmena ili pisanje linija koda bez obzira na tip (HTML, CSS, JS, PHP, SQL, itd.) se kategorizuje kao usluga razvoja i biće naplaćena u okviru sati podrške.
Hostico zadržava pravo da odbije zahteve za razvoj.
Interfejs sajta nije deo naše odgovornosti - ako instalacija/deinstalacija ekstenzije pokvari izgled sajta, odnosno promena teme dovede do nefunkcionisanja, neprikazivanja ili neprikladnog prikazivanja nekih elemenata, rešavanje ovih situacija spada u kategoriju web razvoja i biće naplaćeno prema tome.
Ažuriranje ekstenzija, tema, aplikacija koje su pretrpele izmene na nivou koda odnosno baze podataka, spada u kategoriju usluga razvoja u slučaju da njihovo ažuriranje ne može biti izvedeno bez potrebe za ponovnom uspostavljanjem/izmenom/ažuriranjem tih izmena.

XI. Finansijski

Opšte

  • Cijene koje se primjenjuju za ovu uslugu prikazane su u trenutku kada se izvrši narudžba za paket Hostico hostinga.
  • Trošak instalacije je nezavistan i ne uključuje trošak pretplate za prvi mjesec.
  • Upravljane hosting usluge imaju inicijalnu naknadu koja uključuje sve usluge xCMS
  • Nakon ove takse za instalaciju, pretplata će biti plaćena za period koji odgovara odabranom paketu hosting usluga.
  • U slučaju da postoje, usluge razvoja će se fakturisati odvojeno za svaku pojedinačnu zadatku u okviru sati podrške
  • Usluga se nabavlja na paketu hostinga i aktivira se na domenu odnosno aplikaciji.
  • Usluga se ne može prenijeti na другу домену или апликацију осим у случају када се ради само о промени назива домена, апликација остаје у свом стању.
  • U slučaju veoma ozbiljno zaraženih sajtova/aplikacija, Hostico zadržava pravo da zahteva tretman dezinfekcije tokom radnog vremena podrške.
  • Bilo koja ponovna pretplata na ovu uslugu kao rezultat prekida zbog promjene hosting provajdera, prekida korišćenja usluge, neplaćanja ili bilo kojeg drugog razloga koji Hostico smatra validnim, dovodi do potrebe ponovnog plaćanja instalacione naknade

Vraćanje novca

Ova usluga se ne uklapa u garanciju od 30 dana za povrat novca.
Naknada za inicijalnu instalaciju zajedno sa pretplatom za prvu mesec neće biti vraćena osim u slučaju da je zahtev za povraćaj podnet pre početka stvarne provere sajta/aplikacije.
Povraćaji će biti izvršeni samo za iznose plaćene unapred i samo za cele mesece koji ostaju plaćeni.

Poslednje ažuriranje : 03.07.2024